Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6173| Title: | REALIZACJA HUMANISTYCZNYCH PERSPEKTYW PROCESU SAMOKSZTATTOWANIA W DOBIE POWSZECHNOŚCI IDEI EDUKACJI USTAWICZNEJ |
| Authors: | Frączek, Z. |
| Keywords: | сontinious education self-shaping process self-upbringing self- education |
| Issue Date: | 2010 |
| Publisher: | Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 1. |
| Citation: | Frączek Zofia. Realizacja humanistycznych perspektyw procesu samoksztattowania w dobie powszechności idei edukacji ustawicznej. Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 1. С. 466-473. |
| Abstract: | Continuous education is currently being considered in the context of the concept of tearing society. In order to implement the idea of continuous education, a change in educational aims, contents and methods is needed. One of the major changes in educational methods consists in promoting self-shaping processes that take on the form of self-upbringing and self-educational activities. In the humanistic approach to self-shaping processes, special attention is given to the need for imple- menting self-upbringing processes and developing such features of human personality as values, attitudes and ideals. |
| URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6173 |
| Appears in Collections: | Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. 2010 рік. Том 1 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 2010-1-470-477.pdf | Realizacja humanistycznych perspektyw procesu samoksztattowania w dobie powszechności idei edukacji ustawicznej | 276.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.