Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6173
Title: REALIZACJA HUMANISTYCZNYCH PERSPEKTYW PROCESU SAMOKSZTATTOWANIA W DOBIE POWSZECHNOŚCI IDEI EDUKACJI USTAWICZNEJ
Authors: Frączek, Z.
Keywords: сontinious education
self-shaping process
self-upbringing
self- education
Issue Date: 2010
Publisher: Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 1.
Citation: Frączek Zofia. Realizacja humanistycznych perspektyw procesu samoksztattowania w dobie powszechności idei edukacji ustawicznej. Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 1. С. 466-473.
Abstract: Continuous education is currently being considered in the context of the concept of tearing society. In order to implement the idea of continuous education, a change in educational aims, contents and methods is needed. One of the major changes in educational methods consists in promoting self-shaping processes that take on the form of self-upbringing and self-educational activities. In the humanistic approach to self-shaping processes, special attention is given to the need for imple- menting self-upbringing processes and developing such features of human personality as values, attitudes and ideals.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6173
Appears in Collections:Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. 2010 рік. Том 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2010-1-470-477.pdfRealizacja humanistycznych perspektyw procesu samoksztattowania w dobie powszechności idei edukacji ustawicznej276.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.