Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6349
Назва: MAJOR STAGES OF TEACHER EDUCATION TRANSFORMATION IN HUNGARY IN EUROPEAN CONTEXT
Автори: Venter, G.
Дата публікації: 2010
Видавництво: Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 3.
Бібліографічний опис: Venter G. Major stages of teacher education transformation in Hungary in European context. Вища освіта України. 2010. № 3 (38). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Том 3. С. 235-238.
Короткий огляд (реферат): Assaying levels and institution types of teacher training with an outlook on higher education in Europe we find an overall tendency of making teacher education into a uniform academic university discipline. However, practice is diversified. In the case of pure academic teacher training models, dominantly, the university scope is enlarged with the previous (college - university) education levels lingering on within. (Venter 2008). All European countries make efforts to decrease or eliminate status differences among teachers and to enhance professionalism by taking the more extensive pedagogy training from the college tradition and the more extensive branch education from the academic tradition.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/6349
Розташовується у зібраннях:Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. 2010 рік. Том 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2010-3-237-240.pdfMajor stages of teacher education transformation in Hungary in European context130.34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.