Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/786
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Васьківська, Г. О. | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-21T08:62:30Z | - |
dc.date.available | 2024-02-21T08:62:30Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/786 | - |
dc.description.abstract | У статті окреслено теоретико-методологічні засади формування змісту освіти у старшій школі з огляду на людинознавчі аспекти. Розглянуто наукові трактування поняття «зміст освіти». Обґрунтовано важливість системного підходу у процесі формування змісту освіти загалом і конструювання системи знань про людину зокрема. Зосереджено увагу на проблемі формування системи знань про людину в учнів старшої школи. // The article outlines the theoretical and methodological principles of educational content formation at high school considering man-oriented aspects. Different scholars’ interpretations of the content of education are analyzed. The importance of a systematic approach in the process of constructing educational content and general knowledge about a man in particular is proved. Special attention is given to the problem of forming high school students’ knowledge about a man. The article deals with the actual problem of finding effective ways of a system of high school students’ knowledge creating about а man. The expediency of combining modern conceptual approaches of solving the problems is substantiated. | en_US |
dc.publisher | Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнар. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2015. - Вип. 1(13). - С. 16-23. | en_US |
dc.subject | зміст освіти | en_US |
dc.subject | educational content | en_US |
dc.subject | системний підхід | - |
dc.subject | система знань про людину | - |
dc.subject | старшокласник | - |
dc.subject | структура | - |
dc.subject | цілісність | - |
dc.subject | systematic approach | - |
dc.subject | the system of knowledge about man | - |
dc.subject | high school student | - |
dc.subject | structure | - |
dc.subject | integrity | - |
dc.title | ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ: ЛЮДИНОЗНАВЧІ АСПЕКТИ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ 2015 рік. Випуск 1(13) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття - Васьківська Г. О.pdf | 556.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.