Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/885
Title: САМООЦЕНКА СТУДЕНТАМИ ФАКТОРОВ ФОРМИРОВАНИЯ ИХ ЗДОРОВЬЯ
Authors: Тристень К. С.
Лобковская Е. А.
Keywords: здоровый образ жизни
healthy lifestyle
студенти
мотивація
программы профилактики
students
motivation
prevention programs
Issue Date: 2015
Publisher: Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2015. - Вип. 2(14). - С. 456-461.
Abstract: В статье раскрыты подходы к формированию здорового образа жизни населения, начиная с детского возраста. Выявлены недостаточная физическая активность молодежи и погрешности в питании студентов, что вместе со снижением душевного комфорта может отрицательно воздействовать на состояние их здоровья. Обосновано, что успешность реализации стратегии формирования здорового образа жизни населения зависит от развития системы непрерывного валеологического образования. // The problem of a healthy lifestyle formation among the population since children's age is rather actual and obvious. For studying the motivation for a healthy lifestyle, questioning of 79 students was spent. Questioning has revealed the insufficient physical activity, the errors in a food of students that together with a reduction of emotional comfort can negatively impact their health. The success of the realization of a healthy lifestyle strategy depends on the development of the continuing valeological education system.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/885
Appears in Collections:Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ 2015 рік. Випуск 2(14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття - Тристень К. С., Лобковская Е. А.pdf576.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.