Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХом’як, О. А.-
dc.contributor.authorKhomiak, О. А.-
dc.contributor.authorVeremchuk, А.-
dc.contributor.authorВеремчук, А.-
dc.date.accessioned2023-05-02T07:07:37Z-
dc.date.available2023-05-02T07:07:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationХом’як О. А. Інноваційні технології навчання дітей з особливими освітніми потребами / О. А. Хом’як, А. Веремчук // Збірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. - 2021. - Вип. 1(15). - С. 71-78.en_US
dc.identifier.issn2706-6258-
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3578-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі здобуття життєвих компетентностей дітьми з особливими освітніми потребами. Зазначено, що для системної реалізації засад інклюзивного навчання, національне законодавство було приведене у відповідність до міжнародних норм і стандартів, однак для організації інклюзивного освітнього середовища важливо створити відповідні умови у закладі освіти. Встановлено, що особлива роль у роботі з дітьми, котрі потребують додаткової освітньої підтримки, належить інноваційним технологіям. The article is devoted to the problem of obtaining vital competencies in need of additional educational support. It is noted that inclusive education in Ukraine is an innovative educational process and, at the same time, one of the international obligations. Changes in domestic legislation gave a significant impetus to the development of inclusive education in our country. For systemic implementation, the principles of inclusive training the national legislation was brought into line with international norms and standards, however, and for the organization of an inclusive educational environment, it is important for the establishment of appropriate conditions in the institution of education. It has been confirmed that special role in working with children with special educational needs belongs to the innovative technologies. It is determined that technologies of inclusive education are structural elements of a holistic pedagogical system and are divided into technology of individualization of the educational process, technology of joint teaching in the inclusive class, technology of overcoming educational and behavioural difficulties, and technology of adaptation of the educational environment. The introduction of these technologies will provide development and self-development of the student's personality with special educational needs, will contribute to the disclosure of their potential opportunities, attracting all students to one or another type of work during the lesson, diversify the forms and methods of teaching the educational material, the successful implementation of the individual attendance of the student, which requires additional educational support. It is proved that the system of inclusive education is a complex process that requires a society to be patient and aware of importance and common interest. The result of the introduction of this system is the realization of the rights of children to get education and increase the social level of the country as a whole.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherЗбірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школиen_US
dc.relation.ispartofseries013;Початкова освіта-
dc.subjectінклюзіяen_US
dc.subjectінклюзивна освітаen_US
dc.subjectтехнології інклюзивної освітиen_US
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиen_US
dc.subjectіндивідуалізація освітнього процесуen_US
dc.subjectспільне викладання в інклюзивному класіen_US
dc.subjectподолання навчальних і поведінкових труднощівen_US
dc.subjectадаптація освітнього середовищаen_US
dc.subjectосвітнє середовищеen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjecttechnologies of inclusive educationen_US
dc.subjectchildren with special educational needsen_US
dc.subjectindividualization of educational processen_US
dc.subjectjoint teaching in the inclusive classen_US
dc.subjectovercoming educational and behavioural difficultiesen_US
dc.subjectadaptation of the educational environmenten_US
dc.subjecteducational environmenten_US
dc.titleІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИen_US
dc.title.alternativeINNOVATIVE TECHNOLOGIES OF TEACHING CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDSen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові роботи кафедри теорії та методики початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
235185-Текст статті-539566-1-10-20210630.pdfІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ538.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.