Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3579
Title: | ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗДО ТА НУШ |
Other Titles: | FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE FUTURE TEACHERS TO THE USING OF ART THERAPEUTIC TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF PRESCHOOL INSTITUTION AND NUS |
Authors: | Хом’як, О. А. Красовська, О. О. Міськова, Н. М. Krasovska, O. О. Miskova, N. M. Khomiak, О. А. |
Keywords: | інклюзивна компетентність майбутні педагоги арт-терапевтичні технології діти з особливими освітніми потребами inclusive competence future teachers children with special educational needs arttherapeutic technologies дошкільна освіта інклюзивна освіта |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Запорізький національний університет |
Citation: | Красовська О. О. Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів до використання арт-терапевтичних технологій в освітньому середовищі ЗДО та НУШ / О. О. Красовська, Н. М. Міськова, О. А. Хом’як // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. - 2020. - № 2. - С. 106-111. |
Series/Report no.: | 013;Початкова освіта |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів до використання арт-терапевтичних технологій в освітньому середовищі закладів дошкільної освіти та Нової української школи. Відзначено, що професійна неготовність вихователів, учителів і викладачів закладів вищої освіти до роботи в умовах інклюзії спричинена недоліками традиційної системи вищої освіти. Для успішного впровадження інклюзивної освіти на тлі інтенсивних змін у різних сферах суспільного життя вища освіта України повинна оптимізувати перехід до нової парадигми освіти – інноваційної, згідно з якою підготовка педагогів до реалізації завдань інклюзивного навчання ґрунтована на компетентнісних засадах. Визначено, що широке впровадження інклюзивної освіти є однією з найбільш важливих та цінних за своїми наслідками реформ педагогічної галузі. Інклюзивна освіта в Україні є інноваційним освітнім процесом і водночас одним з міжнародних зобов’язань. Зміни у вітчизняному законодавстві дали значну рушійну силу в розвитку інклюзивної освіти України. Зважаючи на задеклароване, дитина з особливими потребами може вільно обрати освітній заклад, у будь-якому з них педагог повинен бути готовим прийняти дитину, включити її у розвивальне середовище і забезпечити якісним рівнем освіти. Тому від сформованості інклюзивної компетентності майбутніх педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти залежить успішність адаптації дитини в освітньому просторі. Визначено, що невіддільним складником інклюзивної компетентності педагога є здатність використовувати у професійно-педагогічній діяльності широкий спектр інноваційних технологій і підходів до дітей з особливими освітніми потребами: здоров’язбережувальні і корекційно-розвивальні, арт-зняття психічних бар’єрів у навчанні. Доведено, що застосування арт-терапевтичних, альтернативних освітніх технологій, заснованих на активному використанні в освітньому процесі різновидів мистецтва, дає змогу простежити важливість послідовного творчого розвитку і ґрунтовної творчо-спрямованої професійної підготовки сучасного вихователя закладу дошкільної освіти та вчителя початкової школи. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3579 |
ISSN: | 2522-4360 |
Appears in Collections: | Наукові роботи кафедри теорії та методики початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1996-Текст статті-3801-1-10-20210209.pdf | ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗДО ТА НУШ | 286.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.