Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3591
Title: THE PROBLEM OF EMOTIONAL STABILITY: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT
Other Titles: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 25–26 листопада 2021 року)
Authors: Tang, Zhong
Keywords: емоційна стійкість
emotional stability
Psychological selection
психологічний відбір
вольові процеси
розвиток особистості
динамічна психологія
willpowe
сила волі
Issue Date: 2021
Publisher: Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука; Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Zhong Tang. The problem of emotional stability: psychological and pedagogical aspect / Tang Zhong // Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у XXI столітті : матеріали Міжнар. наукю-практ. конф. (м. Рівне, 25–26 листоп. 2021 р.) / Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : Видавн. дім "Гельветика", 2021. - Ч. IV. - C. 221-224.
Abstract: As I. Abolin, M. Dyachenko, V. Ponomarenko and others note, the concept of «emotional stability» includes various emotional phenomena. Thus, some authors consider emotional resilience as «resilience of emotions» rather than functional resilience of a person to emotional conditions. At the same time, «stability of emotions» means both emotional stability, and stability of emotional states, and lack of tendency to frequent change of emotions. Thus, one concept combines different phenomena that do not coincide in meaning with the concept of «emotional stability».
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3591
Appears in Collections:ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНІКИ У ХХІ СТОЛІТТІ. ЧАСТИНА IV

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
megu.rovno.ua.Всі науки_Листопад_2021_Ч.4-221-224.pdfTHE PROBLEM OF EMOTIONAL STABILITY: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT308.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.