Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3591
Title: | THE PROBLEM OF EMOTIONAL STABILITY: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT |
Other Titles: | Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 25–26 листопада 2021 року) |
Authors: | Tang, Zhong |
Keywords: | емоційна стійкість emotional stability Psychological selection психологічний відбір вольові процеси розвиток особистості динамічна психологія willpowe сила волі |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука; Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Zhong Tang. The problem of emotional stability: psychological and pedagogical aspect / Tang Zhong // Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у XXI столітті : матеріали Міжнар. наукю-практ. конф. (м. Рівне, 25–26 листоп. 2021 р.) / Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : Видавн. дім "Гельветика", 2021. - Ч. IV. - C. 221-224. |
Abstract: | As I. Abolin, M. Dyachenko, V. Ponomarenko and others note, the concept of «emotional stability» includes various emotional phenomena. Thus, some authors consider emotional resilience as «resilience of emotions» rather than functional resilience of a person to emotional conditions. At the same time, «stability of emotions» means both emotional stability, and stability of emotional states, and lack of tendency to frequent change of emotions. Thus, one concept combines different phenomena that do not coincide in meaning with the concept of «emotional stability». |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3591 |
Appears in Collections: | ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНІКИ У ХХІ СТОЛІТТІ. ЧАСТИНА IV |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
megu.rovno.ua.Всі науки_Листопад_2021_Ч.4-221-224.pdf | THE PROBLEM OF EMOTIONAL STABILITY: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT | 308.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.