Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/413
Title: | МЕТОДИКА РОБОТИ НАД ПОМИЛКАМИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ |
Authors: | Гогой, І. |
Keywords: | Математика, методика, помилка, пояснення, учитель. Mathematics, technique, mistake, an explanation, teacher. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Збірник студентських наукових праць. - № 1 (3). - Частина 2. - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2015. - 273 с. - С. 78-83. |
Abstract: | У статті досліджено основні принципи роботи учнів над помилками під час вивчення математики у початковій школі та обґрунтовано причини їх виникнення. Зазначено, що вчитель повинен належно організувати аналіз допущеної помилки для її попередження. Визначено, що основним завданням педагога, який викладає математику у початковій школі, є сформувати міцні навички додавання і віднімання, множення та ділення. Подано рекомендації щодо роботи над помилками та шляхи вдосконалення навчального процесу на уроках математики. // In the article the basic principles of methodology considering mistakes elimination during learning mathematics in elementary school are learned and the reasons for their occurrence are showed. It is noted that the teacher must organize the analysis of mistakes and show the way to prevent them. It is explained that the main task of the teacher who teaches Math in elementary school is to form necessary skills in addition, subtraction, multiplication and division. The recommendations according the mistakes elimination and ways to improve the learning process on Mathematics lessons are given. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/413 |
ISBN: | 978-966-7359-75-1 |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2015. № 1 (3). |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Студентська стаття - Гогой.pdf | 566.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.