Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4199
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОвдійчук, Л. М.-
dc.contributor.authorОvdiichuk, L. M.-
dc.date.accessioned2023-10-03T10:20:24Z-
dc.date.available2023-10-03T10:20:24Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationОвдійчук Л. М Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури / Л. М. Овдійчук // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. Серія «Філологія». - Переяслав : Я. М. Домбровська, 2020. - Вип. 32. - С. 66-78.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4199-
dc.description.abstractThis article reveals the features of integrated study of historical and literary monographic topics in the process of the future teachers of Ukrainian language and literature professional training. On the basis of analytical-synthetic and comparative methods of analysis of scientific works the main aspects of interdisciplinary integration at the content and activity levels are clarified. It is proved that historical and literary monographic topics are fundamentally important in the course of the history of literature, but they are insufficiently elaborated from the theoretical and methodological point of view. The author of the article defined the basic principles of integration study of historical and literary monographic topics by students of the speciality of the Ukrainian language and literature at the level of content with the following disciplines “Philosophy”, “History and Culture of Ukraine”, “Psychology”. To implement interdisciplinary integration, a graphical systematizer in the form of a synchronous universal table-matrix “Historical Age: social-political, scientific, literary and artistic phenomena” is proposed. The article represents the study of the monographic topic “Ivan Franko. Life and Creative Works” and its components: biography, general overview of creativity, study of individual works by integrating into the traditional educational process of the latest technologies: multimedia presentations with algorithmic support for their viewing.en_US
dc.publisherТеоретична і дидактична філологіяen_US
dc.subjecthistorical monographic topicsen_US
dc.subjectliterary monographic topicsen_US
dc.subjectinterdisciplinary integration at the content levelen_US
dc.subjectfuture teachers of the Ukrainian language and literatureen_US
dc.subjectintegration at the activity levelen_US
dc.subjectalgorithm for viewing multimedia presentations,en_US
dc.subjectintegration and literary competenceen_US
dc.subjectісторико-літературні монографічні темиen_US
dc.subjectвчителі української мови та літературиen_US
dc.subjectміждисциплінарна інтеграціяen_US
dc.subjectінтеграція на діяльнісному рівніen_US
dc.subjectалгоритм перегляду мультимедійних презентаційen_US
dc.subjectінтеграційно-літературознавча компетентністьen_US
dc.titleІнтеграційне вивчення історико-літературних монографічних тем у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літературиen_US
dc.title.alternativeIntegration study of historical and literary monographic topics in the process of future the teachers of the ukrainian language trainingen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові роботи кафедри української мови та літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020-1.pdfІнтеграційне вивчення історико-літературних монографічних тем у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури307.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.