Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4225
Назва: | МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ) = THE METHODOLOGY FOR FORMING LINGUISTIC PERSONALITY OF SENIOR PUPILS AT UKRAINIAN LESSONS (SPECIALIZATION LEVEL) |
Інші назви: | автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук |
Автори: | Груба, Т. Л. Hruba, T. L. |
Ключові слова: | мовна особистість учня профільна школа освітній простір комунікативно-жанровий підхід особистість особистість у гуманістичній парадигмі теоретичні концепти компетентнісний підхід до навчання українська мова мотиви мовної особистості цінності мовної особистості технології навчання української мови профільні класи самостійна робота учні старших класів linguistic personality of a pupil of a specialized school educational environment communicative-and genre approach personality in a humanistic paradigm autonomous work of senior pupils |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка |
Бібліографічний опис: | Груба Т. Л. Методика формування мовної особистості старшокласника на уроках української мови (профільний рівень) : автореф. дис. на здобуття наук. наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та метод. навч. (укр. мова)" / Т. Л. Груба. - Київ, 2019. - 41 с. |
Серія/номер: | 13.00.02;теорія та методика навчання (українська мова) |
Короткий огляд (реферат): | У дослідженні узагальнено вагомі теоретичні й прикладні досягнення української та світової лінгводидактики , філософії, психології, психолінгвістики з проблеми формування мовної особистості учнів старших класів .У роботі подано авторську методику навчання, яка охоплює форми організації навчання (стандартні й нестандартні уроки), методи, засоби професійно орієнтованого навчання; з’ясовано сутність і змістові характеристики таких лінгводидактичних термінів, як «мовна особистість учня профільної школи», «освітній простір учня профільних класів», «комунікативно-жанровий підхід», які супроводжено авторськими дефініціями; уточнено сутність базових понять дослідження: «особистість у гуманістичній парадигмі», «компетентнісно орієнтований урок української мови»; виокремлено теоретичні концепти компетентнісного підходу до навчання української мови в профільній школі; визначено й описано характерологічні особливості мовної особистості учня профільних класів, мотиви й цінності цього міждисциплінарного феномена; з’ясовано психологічні чинники й лінгводидактичні засади формування мовної особистості учнів старшої школи на уроках української мови (профільний рівень); розкрито лінгводидактичний потенціал самостійної роботи, технологій формування мовної особистості учнів старших класів на уроках української мови. За результатами експериментально-дослідного навчання підтверджено ефективність запропонованої методики формування мовної особистості старшокласників на уроках української мови (профільний рівень). In the research, substantive theoretical and applied achievements of Ukrainian and foreign Linguodidactics, Philosophy, Psychology and Psycholinguistics on the issue of forming a linguistic personality of senior pupils is generalized. In the thesis, a linguistic personality of a pupil of a specialized school is construed as a subject of the educational process in which this subject is ascribed a social role with particular functions and which is ready to acquire social perspectives and possesses knowledge, social-and-communicative experience, skills for self-actualization and selfexpression as well as assertion by means of the Ukrainian language. A linguistic personality of a pupil of a specialized school is characterized by a number of indicators and qualities, namely, an ability to respond to speech-and-communicative social requirements and challenges; the responsibility for one’s own speech actions; formed social and cognitive-pragmatic incentives and needs, which create an impulse for one’s speech activities; formed key and subject competencies; a stable system of values; an urge for self-improvement and self-education; a high level of speech consciousness; a developed linguistic ability and aptitude; a linguistic feeling and flair; an ability to identify oneself as a concerned representative of one’s own nation; a developed linguistic resilience and meaningful speech behaviour; formed skills of adequate response to verbal aggression. Basing on the content and social orientation, the following incentives of a linguistic personality of specialized schools graduates are distinguished, notably cognitive (educational-and-cognitive, pragmatic-and-cognitive) and social. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4225 |
Розташовується у зібраннях: | 13.00.02 – Теорія та методика навчання (українська мова) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2019-210511227.pdf | Методика формування мовної особистості старшокласника на уроках української мови (профільний рівень) | 2.73 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.