Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГруба, Т. Л.-
dc.contributor.authorHruba, T. L.-
dc.date.accessioned2023-10-11T13:27:13Z-
dc.date.available2023-10-11T13:27:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГруба Т. Л. Методика формування мовної особистості старшокласника на уроках української мови (профільний рівень) : автореф. дис. на здобуття наук. наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та метод. навч. (укр. мова)" / Т. Л. Груба. - Київ, 2019. - 41 с.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4225-
dc.description.abstractУ дослідженні узагальнено вагомі теоретичні й прикладні досягнення української та світової лінгводидактики , філософії, психології, психолінгвістики з проблеми формування мовної особистості учнів старших класів .У роботі подано авторську методику навчання, яка охоплює форми організації навчання (стандартні й нестандартні уроки), методи, засоби професійно орієнтованого навчання; з’ясовано сутність і змістові характеристики таких лінгводидактичних термінів, як «мовна особистість учня профільної школи», «освітній простір учня профільних класів», «комунікативно-жанровий підхід», які супроводжено авторськими дефініціями; уточнено сутність базових понять дослідження: «особистість у гуманістичній парадигмі», «компетентнісно орієнтований урок української мови»; виокремлено теоретичні концепти компетентнісного підходу до навчання української мови в профільній школі; визначено й описано характерологічні особливості мовної особистості учня профільних класів, мотиви й цінності цього міждисциплінарного феномена; з’ясовано психологічні чинники й лінгводидактичні засади формування мовної особистості учнів старшої школи на уроках української мови (профільний рівень); розкрито лінгводидактичний потенціал самостійної роботи, технологій формування мовної особистості учнів старших класів на уроках української мови. За результатами експериментально-дослідного навчання підтверджено ефективність запропонованої методики формування мовної особистості старшокласників на уроках української мови (профільний рівень). In the research, substantive theoretical and applied achievements of Ukrainian and foreign Linguodidactics, Philosophy, Psychology and Psycholinguistics on the issue of forming a linguistic personality of senior pupils is generalized. In the thesis, a linguistic personality of a pupil of a specialized school is construed as a subject of the educational process in which this subject is ascribed a social role with particular functions and which is ready to acquire social perspectives and possesses knowledge, social-and-communicative experience, skills for self-actualization and selfexpression as well as assertion by means of the Ukrainian language. A linguistic personality of a pupil of a specialized school is characterized by a number of indicators and qualities, namely, an ability to respond to speech-and-communicative social requirements and challenges; the responsibility for one’s own speech actions; formed social and cognitive-pragmatic incentives and needs, which create an impulse for one’s speech activities; formed key and subject competencies; a stable system of values; an urge for self-improvement and self-education; a high level of speech consciousness; a developed linguistic ability and aptitude; a linguistic feeling and flair; an ability to identify oneself as a concerned representative of one’s own nation; a developed linguistic resilience and meaningful speech behaviour; formed skills of adequate response to verbal aggression. Basing on the content and social orientation, the following incentives of a linguistic personality of specialized schools graduates are distinguished, notably cognitive (educational-and-cognitive, pragmatic-and-cognitive) and social.en_US
dc.publisherКиїв: Київський університет імені Бориса Грінченкаen_US
dc.relation.ispartofseries13.00.02;теорія та методика навчання (українська мова)-
dc.subjectмовна особистість учняen_US
dc.subjectпрофільна школаen_US
dc.subjectосвітній простірen_US
dc.subjectкомунікативно-жанровий підхідen_US
dc.subjectособистістьen_US
dc.subjectособистість у гуманістичній парадигміen_US
dc.subjectтеоретичні концептиen_US
dc.subjectкомпетентнісний підхід до навчанняen_US
dc.subjectукраїнська моваen_US
dc.subjectмотиви мовної особистостіen_US
dc.subjectцінності мовної особистостіen_US
dc.subjectтехнології навчання української мовиen_US
dc.subjectпрофільні класиen_US
dc.subjectсамостійна роботаen_US
dc.subjectучні старших класівen_US
dc.subjectlinguistic personality of a pupil of a specialized schoolen_US
dc.subjecteducational environmenten_US
dc.subjectcommunicative-and genre approachen_US
dc.subjectpersonality in a humanistic paradigmen_US
dc.subjectautonomous work of senior pupilsen_US
dc.titleМЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ) = THE METHODOLOGY FOR FORMING LINGUISTIC PERSONALITY OF SENIOR PUPILS AT UKRAINIAN LESSONS (SPECIALIZATION LEVEL)en_US
dc.title.alternativeавтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наукen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:13.00.02 – Теорія та методика навчання (українська мова)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019-210511227.pdfМетодика формування мовної особистості старшокласника на уроках української мови (профільний рівень)2.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.