Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4230
Title: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ)
Other Titles: Current approaches to forming the linguistic personality of students in Ukrainian language lessons (professional level)
Authors: Груба, Т. Л.
Gruba, T. L.
Keywords: навчання української мови
формування мовної особистості
учні профільних класів
комунікативно-діяльнісний підхід
особистісно-орієнтований підхід
комунікативно-когнітивний підхід
соціокультурний підхід
текстоцентричний підхід
професійно-спрямований підхід
modern approaches to teaching Ukrainian language
formation of linguistic personality of students of specialized schools
communicative-activity approach
communicativecognitive approach
person-oriented approach
sociocultural approach
text-centric approach
professional-oriented approach
Issue Date: 2019
Publisher: Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського
Citation: Груба Т. Л. Сучасні підходи до формування мовної особистості учнів на уроках української мови (профільний рівень) / Т. Л. Груба // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. - 2019. - № 1 (64). - С. 65-71.
Abstract: У статті розглянуто сучасні підходи до навчання української мови в профільних класах. Підхід до навчання визначено як базисну категорію, яка визначає стратегію навчання мови та вибір методу навчання, що реалізує цю стратегію. За результатами аналізу наукових розвідок українських лінгводидактів представлено сутність, специфіку, критерії класифікації тих підходів, які відповідають меті та новому змісту навчання. У статті докладно проаналізовано сучасні підходи, на які орієнтують чинні програми з української мови, та доведено ефективність їх використання у практиці викладання української мови у старших класах профільного рівня; схарактеризовано комунікативно-діяльнісний, особистісно-орієнтований, комунікативно-когнітивний, соціокультурний, текстоцентричний, професійно- спрямований підходи, їх роль у формуванні мовної особистості учнів профільних класів. // The article deals with modern approaches to teaching Ukrainian language in specialized schools. An approach to learning is defined as a basic category that describes a language learning strategy and a choice of learning method that implements this strategy. According to the results of scientific researches of Ukrainian linguodidacts, the essence, specifics, criteria of classification of those approaches that correspond to the purpose and new content of study are presented. The article analyzes the modern approaches in detail, based on the existing programs in the Ukrainian language, the efficiency of their implementation in Ukrainian teaching practice is proved; their role in forming the linguistic personality of students of specialized schools on Ukrainian language lessons; the communicative-activity, person-oriented, communicative-cognitive, sociocultural, text-centric approaches are defined. According to the author, communicative-activity and person-oriented approaches are the most studied in the Ukrainian methodology, the need for implementation of which is fixed in all normative documents for institutions of secondary education.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4230
Appears in Collections:Наукові роботи кафедри української мови та літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019-Ped-visnyk-64-2019-13.pdfСучасні підходи до формування мовної особистості учнів на уроках української мови (профільний рівень)230.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.