Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4613
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШикула, Р. Р.-
dc.contributor.authorShykula, R. R.-
dc.date.accessioned2024-01-15T10:50:40Z-
dc.date.available2024-01-15T10:50:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationШикула Р. Р. Сучасний природничий музей закладу вищої освіти / Р. Р. Шикула // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2019. - Вип. 2(22). - С. 117-183.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4613-
dc.description.abstractУ статті досліджено роль сучасного природничого музею закладу вищої освіти у підвищенні якості навчально-освітнього процесу. Розкрито цілі та завдання природничого музею університету: збирати, зберігати, вивчати, популяризувати і експонувати в освітніх, просвітницьких і наукових цілях матеріальні об’єкти навколишнього природного середовища. Визначено, що природничий музей еволюціонує разом із розвитком науки та виробничих технологій. Обґрунтовано здатність музею як соціокультурного інституту вирішувати завдання, які визначаються політикою держави у освітньо-науковій сфері. The main mission of the Natural History Museum at the university is to complement the virtual reality in the perception of scientific information provided by museum facilities, because the museum, while performing the functions of an educational center, updates the content of education (natural in particular) in terms of its modernization. The analysis of the considered problem, showed its complexity, breadth and lack of study, pointed out the contradictions and insufficient systematic researches in the field of scientific, educational, socio-cultural, developing components of the museum, which influences the formation of the natural competence of the students of the university. In particular, the goals, trends, strategies of development of modern museums at universities and their role in science education have not been identified; no theoretical studies have been conducted and methodological foundations for the design of the system and methodology for the development of natural competence by museums have not been developed; development technologies are not presented; their role is not defined; approaches to systematic construction of natural education at regional level have not been developed; programs developed by scholars and practitioners are poorly focused on the use of the natural history museum's educational environment at the university in the professional training of future natural science teachers.en_US
dc.publisherПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»en_US
dc.subjectmeans of museum pedagogyen_US
dc.subjectmodern natural history museumen_US
dc.subjecthistory museumen_US
dc.subjectmuseum pedagogyen_US
dc.subjectUniversity Museumen_US
dc.subjectexhibiten_US
dc.subjectexpositionen_US
dc.subjectprofessional trainingen_US
dc.subjectзасоби музейної педагогікиen_US
dc.subjectмузейна педагогікаen_US
dc.subjectсучасний природничий музейen_US
dc.subjectмузейen_US
dc.subjectмузей закладу вищої освітиen_US
dc.subjectекспонатen_US
dc.subjectекспозиціяen_US
dc.subjectфахова підготовкаen_US
dc.titleСУЧАСНИЙ ПРИРОДНИЧИЙ МУЗЕЙ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ=UNIVERSITY MODERN NATURAL MUSEUMen_US
dc.title.alternativeЗбірник наукових працьen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ 2019 рік. Випуск 2(22)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник 22 МЕГУ ім.акад. С. Дем_янчука-177-183.pdfСучасний природничий музей закладу вищої освіти777.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.