Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/555
Title: | УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ |
Authors: | Литвин, К. |
Keywords: | Творче мислення, урок математики, педагогічні умови, педагогічні методи. Creative thinking, math lesson, pedagogical conditions, pedagogical methods. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Збірник студентських наукових праць. - № 2 (6). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2016. - 246 с. - С. 74-79. |
Abstract: | У статті досліджено педагогічні умови, що забезпечують ефективність процесу формування у студентів готовності до розвитку творчого мислення молодших школярів на уроках математики, встановлено, що такими педагогічними умовами є: створення в навчальному процесі спеціальної атмосфери спілкування, яка сприяє розкриттю і розвитку творчих здібностей студентів, побудова навчального процесу на такому рівні, щоб суб’єкт навчання став творцем, а навчальний матеріал – засобом досягнення мети. // The article examines the pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the formation of students' readiness for younger pupils’ creative thinking development in mathematics lessons. It is established that this teaching conditions are: the creation during a learning process the special atmosphere of communication that promotes discovery and development of students’ creative abilities in the learning process at such a level that a subject of an education was the creator, and educational material – means to an end. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/555 |
ISBN: | 978-966-7359-75-1 |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2016. № 2 (6) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Студентська стаття - Литвин Катерина.pdf | 551.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.