Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/567
Title: | ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ |
Authors: | Бараш, М. |
Keywords: | Інклюзивна освіта,діти, інвалідність, школа. Inclusive education, children, disability, school, education. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Збірник студентських наукових праць. - № 2 (6). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2016. - 246 с. - С. 152-156. |
Abstract: | У статті досліджено проблему адаптаціі дітей-інвалідів до навчання в школах України, виокремлено головні аспекти інклюзивної освіти, розкрито, що навчальні заклади повинні бути спеціально підготовленими для навчання дітей-інвалідів, дано рекомендації вчителям щодо адаптації дітей з особливими потребами до навчання та виховання в школі, окреслено вимоги, що ставляться перед вчителем, який безпосередньо працює з дітьми з особливими потребами. // In the article the problem of adaptation of disabled children to study in schools of Ukraine is studied. The main aspects of inclusive education are determined. It is explained that school should be specially equipped for teaching disabled children. The recommendations for teachers for adaptation of children with special needs for training and education at school are given. The requirements which are the teacher who works directly with children with special educational needs are shown. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/567 |
ISBN: | 978-966-7359-75-1 |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2016. № 2 (6) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Студентська стаття - Бараш .pdf | 596.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.