Короткий опис(реферат):
У статті досліджено корекцію психомоторної функції дітей 8−10 років зі зниженим слухом засобами фізичного виховання. Розкрито, що повноцінний розвиток дітей, які мають порушення слуху, неможливий без фізичного виховання, яке забезпечує не лише необхідний рівень фізичного розвитку, але і корекцію відхилень різних сфер діяльності. Висвітлено, що урок фізичної культури є основною формою навчання руховим навикам і вмінням, вихованню фізичних якостей учнів. / The correction of psychomotor function of children 8-10 years old with hearing impaired by means of physical education is investigated in the article. It is revealed that the full development of children with hearing impairment is impossible without physical education, which provides not only the necessary level of physical development, but also the correction of deviations of different spheres of activity. It is revealed that the physical education lesson is the main form of teaching motor skills and physical qualities of students.