Abstract:
У статті розкрито характеристики основних складових професійного саморозвитку майбутніх учителів початкової школи як умови зростання їх професійної майстерності. Визначено термінологічну дефініцію поняття «саморозвиток». Виокремлено та обґрунтовано сутність самовихо-вання й самовдосконалення як форм саморозвитку особистості. Охарактеризовано змістові компоненти процесу професійного самовиховання майбутніх педагогів. Обґрунтовано змістову характеристику поняття самовдосконалення як вищої форми професійного саморозвитку. Охарактеризовано форми інтерактивного навчання як важливого чинника професійного самовдосконалення: ігрові форми занять, ситуаційні вправи, тренінгові заняття. Визначено сутність поняття «Готовність майбутнього педагога до професійного саморозвитку», виокремлено та охарактеризовано її складові компоненти: мотиваційно-цільовий, змістовий, операційний, інтеграційний. / The article describes the essential characteristics of the main components of professional self-development of future elementary school teachers as a condition for the growth of their professional skills. The terminological definition of the term «self-development» is defined. The essence of self-education and self-perfection as forms of self-development of the individual are singled out and substantiated. The content components of the process of professional self-education of future teachers are characterized. The substantive characterization of the concept of self-improvement as the highest form of professional self-development is substantiated. Forms of interactive learning as an important factor of professional self-improvement are characterized: game forms of classes, situational exercises, training sessions. The essence of the concept of «Future teacher's readiness for professional self-development» is defined, its components are distinguished and characterized: motivational-purpose, content, operational, integration.