Короткий опис(реферат):
У статті висвітлено результати анкетування викладачів Інституту педагогічної освіти щодо якості освітньої діяльності у контексті формування професійно-педагогічних компетентностей майбутніх педагогів. Обґрунтовано актуальність формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів. Визначено сутність поняття «професійно-педагогічна компетентність», виокремлено та охарактеризовано його складові компоненти. Доведено значення анкетування як методу моніторингу якості освіти. Розкрито процедуру анкетування викладачів у контексті формування професійно-педагогічних компетентностей майбутніх педагогів дошкільної та початкової ланок освіти. / The article highlights the results of a survey of teachers of the Institute of Pedagogical Education on the quality of educational activities in the context of the formation of professional and pedagogical competencies of future teachers. The relevance of the formation of professional and pedagogical competence of future teachers is substantiated. The essence of the concept of «professional and pedagogical competence» is defined as its constituent components are singled out and characterized. The importance of questionnaires as a method of monitoring the quality of education proved. The procedure of questionnaires of teachers in the context of the formation of professional and pedagogical competences of future teachers of preschool and primary education revealed.