Короткий опис(реферат):
У статті досліджено актуальні проблеми формування діалогічного мислення дітей підліткового віку. Розкрито погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему навчальної взаємодії учителів та учнів. Проаналізовано психологічні чинники розвитку суб’єктності особистості в сучасних умовах гуманізації середньої освіти. Визначено основні критерії та прийоми педагогічного спілкування, що сприяють максимальній пізнавальній активності дітей. Обґрунтовано умови максимального включення підлітка в мислиннєвий процес. Розкрито сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємодії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку суб’єктності підлітків у пізнавальній діяльності. / The article investigates the current problems of forming dialogic thinking of adolescents. The views of domestic and foreign scientists on the question of educational interaction between teachers and students revealed. The psychological factors of development of personality subjectivity in modern conditions of humanization of secondary education are analyzed in the article. The main criteria and methods of pedagogical communication that contribute to the maximum cognitive activity of children identified. The conditions of the maximum inclusion of the teenager in the thought process are substantiated. The essence of the main psychological features of dialogic interaction in the educational process as a necessary component of the development of the subjectivity of adolescents in cognitive activity revealed.