Abstract:
У тезах доповіді проаналізовано дефініцію "інформаційна культура" та охарактеризовано критерії розвитку цього феномену. Зазначено, що інформаційна культура невід'ємна від особистості - суб'єкта культури, яка сформована під впливом об'єктивного світу в процесі діяльності та спілкування. Виокремлено суб'єкт інформаційної культури. Зауважено, що сучасна інформаційна культура - це якісна характеристика, насамперед, життєдіяльності людини в галузі отримання, передачі, збереження та використання інформації, де пріоритетними є загальнолюдські духовні цінності. Доведено, що специфіка соціальних інформаційних процесів полягає в тому, що незважаючи на складність комунікації, масштаби, структурні інформаційні ресурси, інтенсивні і неоглядні інформаційні потоки, - їх метрика повинна бути співмірною із індивідуальною людською свідомістю, її можливостями та параметрам, що вимірюються антропологічними характеристиками.