Abstract:
Стаття присвячена проблемі значущості громадянських цінностей для сучасної
студентської молоді. В дослідженні надано опис методики «Громадянські цінності»
О.Любчук, В.Є. Луньова, розробленої на основі принципу побудови методики Д.
Рокича «Ціннісні орієнтації» та підходу щодо визначення термінальних
громадянських цінностей І.Холодової, Л.Легкої. Представлено визначені групи
громадянських термінальних та інструментальних цінностей. Проведено
порівняльний аналіз значущості громадянських цінностей для студентів філій різних
навчальних вищих закладів Нікопольського району, студентів Донецького
державного університету управління. Показано результати дослідження особливостей
сформованості громадянських термінальних та інструментальних цінностей у
студентської молоді ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет».
З’ясовано значущі громадянські термінальні та інструментальні цінності, що входять
до ціннісного ядра особистості студентів та студенток. Виокремлено незначущі
громадянські цінності та визначені цінності, які мають серединні ранги. Визначено
гендерні відмінності значущості громадянських термінальних та інструментальних
цінностей для студентської молоді міста Маріуполя. //The article is devoted to the problem of the significance of civic values
for modern student youth. The study provides a description of the method
"Civic Values" O. Lyubchuk, V. Lunov, developed on the basis of the principle
of construction of the method of D. Rokych "Value Orientations" and the
approach to determining the terminal civic values of I. Kholodova, L. Legka.
Certain groups of civic terminal and instrumental values are presented. A
comparative analysis of the significance of civic values for students of
branches of various educational institutions of Nikopol district, students of
Donetsk State University of Management. The results of the research of the
peculiarities of the formation of civic terminal and instrumental values in the
student youth of the Azov State Technical University are shown. Significant
civic terminal and instrumental values that are part of the core values of
students' personalities have been identified. Insignificant civic values are
identified and values with middle ranks are identified. Gender differences in
the significance of civic terminal and instrumental values for the student
youth of Mariupol have been identified.