DSpace Repository

Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук

Show simple item record

dc.contributor.author Жирська Г. Я., Біла Є. С.
dc.contributor.author Шкіринець В. М.
dc.date.accessioned 2021-12-18T18:51:39Z
dc.date.available 2021-12-18T18:51:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Жирська Г. Я., Біла Є. С., Шкіринець В. М. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук. Інноваційна педагогіка. Серія Теорія та методика навчання. Вип. 39. 2021. С. 38-45. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/39.7 uk_UA
dc.identifier.doi DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/39.7
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/2316
dc.description.abstract У статті досліджується процес формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук, який є важливим елементом забезпечення якісного освітнього процесу в закладах вищої освіти. Проаналізовано тлумачення поняття «компетентність» та досліджено основні характеристики компетентнісного підходу. Встановлено, що компетентнісний підхід відображає орієнтоване на знання ставлення майбутніх учителів природничих наук до формування у них здатності та готовності ефективно й самостійно вирішувати професійні проблеми за різноманітних ситуацій. Визначено, що науково-дослідницька компетентність є однією з основних, якою повинен володіти майбутній учитель природничих наук, відповідно до Національної рамки кваліфікацій. Встановлено, що формуванню дослідницької компетентності майбутніх учителів природничих наук сприяють такі фактори, як процес залучення студентів до дослідження наукових тем, використання навчальних лабораторій для проведення досліджень, стажування здобувачів вищої освіти у науково-дослідному закладі, участь студентів у студентських наукових клубах, апробація студентських наукових робіт на міжнародних, всеукраїнських та регіональних конференціях, конкурсах, семінарах. Розроблено структурну модель процесу формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук. Проаналізовано навички, якими повинні володіти майбутні вчителі природничих наук, які визначив Всесвітній економічний форум, а саме: вирішення проблем, використання та розвиток технологій, самоуправління і співпраця. Визначено структуру процесу розвитку фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук, яка включає три компоненти: предметно-змістовий; практичний; методично-інструментальний. Встановлено, що підвищення якості підготовки майбутніх учителів природничих наук обумовлено можливостями освітнього процесу реагувати на потреби суспільства та особистості. Визначено, що важливість сучасної сфери професійної діяльності майбутніх учителів природничих наук, яка динамічно змінюється, є провідним чинником у розвитку сучасної освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.relation.ispartofseries Інноваційна педагогіка;
dc.subject Фахова компетентність, вчитель, природничі науки, формування, модель. uk_UA
dc.subject Professional competence, teacher, natural sciences, model. uk_UA
dc.title Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук uk_UA
dc.title.alternative FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS OF NATURAL SCIENCES uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account