Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Жирська Г. Я., Біла Є. С. | |
dc.contributor.author | Шкіринець В. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-12-18T18:51:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-18T18:51:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Жирська Г. Я., Біла Є. С., Шкіринець В. М. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук. Інноваційна педагогіка. Серія Теорія та методика навчання. Вип. 39. 2021. С. 38-45. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/39.7 | uk_UA |
dc.identifier.doi | DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/39.7 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/2316 | |
dc.description.abstract | У статті досліджується процес формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук, який є важливим елементом забезпечення якісного освітнього процесу в закладах вищої освіти. Проаналізовано тлумачення поняття «компетентність» та досліджено основні характеристики компетентнісного підходу. Встановлено, що компетентнісний підхід відображає орієнтоване на знання ставлення майбутніх учителів природничих наук до формування у них здатності та готовності ефективно й самостійно вирішувати професійні проблеми за різноманітних ситуацій. Визначено, що науково-дослідницька компетентність є однією з основних, якою повинен володіти майбутній учитель природничих наук, відповідно до Національної рамки кваліфікацій. Встановлено, що формуванню дослідницької компетентності майбутніх учителів природничих наук сприяють такі фактори, як процес залучення студентів до дослідження наукових тем, використання навчальних лабораторій для проведення досліджень, стажування здобувачів вищої освіти у науково-дослідному закладі, участь студентів у студентських наукових клубах, апробація студентських наукових робіт на міжнародних, всеукраїнських та регіональних конференціях, конкурсах, семінарах. Розроблено структурну модель процесу формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук. Проаналізовано навички, якими повинні володіти майбутні вчителі природничих наук, які визначив Всесвітній економічний форум, а саме: вирішення проблем, використання та розвиток технологій, самоуправління і співпраця. Визначено структуру процесу розвитку фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук, яка включає три компоненти: предметно-змістовий; практичний; методично-інструментальний. Встановлено, що підвищення якості підготовки майбутніх учителів природничих наук обумовлено можливостями освітнього процесу реагувати на потреби суспільства та особистості. Визначено, що важливість сучасної сфери професійної діяльності майбутніх учителів природничих наук, яка динамічно змінюється, є провідним чинником у розвитку сучасної освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Інноваційна педагогіка; | |
dc.subject | Фахова компетентність, вчитель, природничі науки, формування, модель. | uk_UA |
dc.subject | Professional competence, teacher, natural sciences, model. | uk_UA |
dc.title | Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук | uk_UA |
dc.title.alternative | FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS OF NATURAL SCIENCES | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |