Abstract:
Мета дослідження: науково обґрунтувати й експериментально
перевірити ефективність методики виховання у дітей старшого дошкільного
віку культури міжетнічних стосунків.
Відповідно до мети визначено завдання дослідження:
1. Визначити теоретичні підходи до вивчення проблеми та
психолого-педагогічні умови формування культури міжетнічних стосунків у
дітей старшого дошкільного віку.
2. Розкрити специфіку виховання культури міжетнічних стосунків у
старших дошкільників.
3. Визначити зміст та засоби виховання культури міжетнічних стосунків
у дітей старшого дошкільного віку.
4. Обґрунтувати критерії, визначити рівні та показники розвитку
культури міжетнічних стосунків дошкільників.
6
5. Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методику
виховання культури міжетнічних стосунків у старших дошкільників.
Об’єкт дослідження: процес виховання культури міжетнічних стосунків
у дітей старшого дошкільного віку.
Предмет дослідження: педагогічні умови формування культури
міжетнічних стосунків у дітей старшого дошкільного віку.
Гіпотеза дослідження – ефективність виховання культури міжетнічних
стосунків у дітей старшого дошкільного віку підвищиться при забезпеченні
наступних педагогічних умов: оптимізації форм і методів виховання культури
міжетнічних стосунків; організації спільної діяльності дітей, яка сприяє
розвитку толерантних емоцій, формуванню досвіду толерантної поведінки:
побудови взаємин дітей з педагогами на основі педагогічної підтримки;
цілеспрямованої і конструктивної взаємодії педагогів і сім’ї, з метою
створення толерантного виховного середовища.