Короткий опис(реферат):
Мета дослідження: науково обґрунтувати й експериментально перевірити
ефективність методики формування у старших дошкільників уявлень про
професії дорослих.
Відповідно до мети визначено завдання дослідження:
1. З'ясувати стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії і практиці
роботи закладів дошкільної освіти.
2. На основі аналізу та узагальнення філософської, психолого-педагогічної
літератури обґрунтувати методичні особливості формування уявлень
дошкільників про професії дорослих.
3. Визначити критерії та показники, виявити рівні сформованості у
5
старших дошкільників уявлень про професії дорослих.
4. Розробити й експериментально перевірити ефективність методики
формування у старших дошкільників уявлень про професії дорослих. .
Об'єкт дослідження: процес трудового виховання дітей старшого
дошкільного віку.
Предмет дослідження: зміст, форми та методи формування у
дошкільників уявлень про професії дорослих.
Гіпотеза дослідження ґрунтується на припущенні, що процес
ознайомлення старших дошкільників з професіями дорослих відбуватиметься
більш ефективно за дотриманням наступних педагогічних умов:
– наповнення змісту освітнього процесу закладу дошкільної освіти
профорієнтаційним контентом;
– формування позитивного ставлення до професій у дітей старшого
дошкільного віку;
– моделювання традиційних та інноваційних методів та форм
ознайомлення дошкільників з професіями дорослих.
Відповідно до визначених завдань було застосовано такі методи
дослідження: теоретичні – аналіз (історико-педагогічний, порівняльний)
філософської, психологічної, педагогічної літератури для розкриття сутності й
особливостей процесу формування уявлень у старших дошкільників про
професії дорослих, моделювання та проектування для визначення логічної
структури дослідження й розробки моделі навчально-виховної роботи з дітьми;
емпіричні – спостереження, інтерв’ювання дітей, бесіда, анкетування старших
дошкільників та їхніх батьків; констатувальний, формувальний та контрольний
етапи педагогічного експерименту для перевірки результативності методики
ознайомлення дошкільників з професіями дорослих; математичні методи для
обробки та інтерпретації результатів дослідження.
База дослідження: дослідно-експериментальна робота здійснювалася
на базі закладу дошкільної освіти «Сонечко» смт. Цумань Цуманської селищної
ради Луцького району Волинської області. У експерименті брали участь діти
старших груп «Бджілка» та «Капітошка», по 25 дітей у кожній групі. Усього
експериментом було охоплено 50 дітей старшого дошкільного віку, 4
вихователя, 2 помічники вихователя, психолог, 20 батьків дітей