dc.contributor.author |
Шельвах, І. П. |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-14T07:43:07Z |
|
dc.date.available |
2022-10-14T07:43:07Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Шельвах І. П. Формування економічних компетентностей старших дошкільників в умовах інноваційного освітнього середовища закладу дошкільної освіти : кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" / І. П. Шельвах ; МОН України. ПВНЗ «МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука». Пед. ф-т, Каф. заг. педагогіки та дошк. освіти. - Рівне, 2022. - 95 с. |
en_US |
dc.identifier.uri |
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/2509 |
|
dc.description.abstract |
Мета дослідження: науково обґрунтувати й експериментально перевірити
ефективність методики формування економічних компетентностей старших
дошкільників в умовах інноваційного освітнього середовища ЗДО.
Відповідно до мети визначено завдання дослідження:
1. З'ясувати стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії і практиці
роботи закладів дошкільної освіти.
2. На основі аналізу та узагальнення філософської, психолого-педагогічної
літератури уточнити сутність і структуру поняття «економічна компетентність
дошкільників».
3. Визначити критерії та показники, виявити рівні сформованості
економічної компетентності старшого дошкільного віку.
4. Розробити й експериментально перевірити ефективність методики
формування економічних компетентностей старших дошкільників в умовах
інноваційного освітнього середовища ЗДО.
Об'єкт дослідження: процес економічного виховання старших
дошкільників.
Предмет дослідження: зміст, форми та методи формування економічної
компетентності старших дошкільників.
Гіпотеза дослідження: процес формування економічних
компетентностей старших дошкільників, що відбувається поетапно, буде
успішним, якщо врахувати специфіку кожного етапу та сукупно реалізувати такі
педагогічні умови:
1) забезпечення комплексного підходу до процесу економічного
виховання, що передбачало формування елементарних економічних знань,
умінь, навичок, особистісних якостей, необхідних для успішної економічної
діяльності;
2) використання потенціалу інноваційного освітнього середовища з метою
формування в старших дошкільників економічних компетентностей;
3) активна педагогічна взаємодія з батьками з формування економічних
компетентностей дітей.
Відповідно до визначених завдань було застосовано такі методи
дослідження:
Методи дослідження: теоретичні – аналіз (історико-педагогічний,
порівняльний) філософської, психологічної, педагогічної літератури для
розкриття сутності й особливостей процесу формування економічних
компетентностей старших дошкільників, моделювання та проектування для
визначення логічної структури дослідження й розробки моделі навчальновиховної роботи з дітьми; емпіричні – спостереження, інтерв’ювання дітей,
бесіда, анкетування старших дошкільників та їхніх батьків; констатувальний,
формувальний та контрольний етапи педагогічногоексперименту для перевірки
6
результативності педагогічних умов підвищення рівня сформованості
економічної компетентності дітей; дидактичні, ситуативні та сюжетно-рольові
ігри (ігри-стратегії) на формувальному етапі; математичні методи для
обробки та інтерпретації результатів дослідження.
База дослідження: дослідно-експериментальна робота здійснювалася на
базі ЗДО № 28 м. Львова. Експериментом було охоплено 50 дошкільників
віком 5-7 років, 10 вихователів закладів дошкільної освіти, 20 батьків. |
en_US |
dc.publisher |
ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» |
en_US |
dc.subject |
компетентності дошкільнят |
en_US |
dc.subject |
економічні компетентності дошкільнят |
en_US |
dc.subject |
освітнє середовище дошкільнят |
en_US |
dc.subject |
інноваційне освітнє середовище дошкільнят |
en_US |
dc.subject |
методика формування економічної компетентності |
en_US |
dc.title |
Формування економічних компетентностей старших дошкільників в умовах інноваційного освітнього середовища закладу дошкільної освіти |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |