Abstract:
На сьогодні поняття обчислювальної складності алгоритму розглядається в курсі інформатики середньої школи і у фахових коледжах лише на інтуїтивному рівні. І даремно, адже саме показники обчислювальної складності «дають уявлення про час виконання алгоритмів», дозволяють зрозуміти, чому один алгоритм буде працювати значно швидше від іншого, привчають майбутніх програмістів звертати увагу не лише на правильність розв’язку поставленої задачі, а й на його ефективність, не лише на час виконання програми, а й на обсяги використовуваної пам’яті. На нашу думку, поняття асимптотичної складності алгоритму доцільно вводити не лише для порівняння ефективності різних алгоритмів сортування у 9 класі навчальних закладів з поглибленим вивченням інформатики, а й навіть при вивченні вкладених циклів у 7 класі загальноосвітніх шкіл. Покажемо, наприклад, як можна використати асимптотичну складність для аналізу ефективності алгоритмів визначення досконалих чисел на заданому інтервалі.