Короткий опис(реферат):
В роботі розкриваються теоретико-методичні аспекти художнього конструювання, моделювання та дизайн-діяльності на уроках образотворчого мистецтва в початкових класах, їх роль у модернізації процесу художньо-естетичного розвитку дітей молодшого шкільного віку в освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти. Автором теоретично обґрунтовано компоненти, критерії та рівні конструктивно-дизайнерської компетентності учнів початкових класів, окреслено організаційно-педагогічні умови та впроваджено у практику закладу загальної середньої освіти модель методики формування конструктивно-дизайнерської компетентності дітей молодшого шкільного віку на уроках образотворчого мистецтва. На основі розробленої моделі здійснено експериментальну перевірку авторської методики та накреслено основні напрями реалізації результатів дослідження ефективності форм, методів, інноваційних технологій художнього конструювання, моделювання та дизайн-діяльності на уроках образотворчого мистецтва в початкових класах.
The work reveals the theoretical and methodological aspects of artistic construction, modeling and design activities in the lessons of fine arts in elementary grades, their role in the modernization of the process of artistic and aesthetic development of children of primary school age in the educational environment of a general secondary education institution. The author theoretically substantiated the components, criteria and levels of constructive-design thinking of elementary school students, outlined the organizational and pedagogical conditions, and introduced into the practice of a general secondary education institution a model of the method of forming constructive-design thinking of children of primary school age in fine art classes. On the basis of the developed model, an experimental verification of the author's methodology was carried out and the main directions of the implementation of the results of the study of the effectiveness of forms, methods, innovative technologies of artistic construction, modeling and design activities in the lessons of fine arts in elementary grades were outlined.