00 DSpace/Manakin Repository

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хом’як, О. А.
dc.contributor.author Khomiak, О. А.
dc.contributor.author Veremchuk, А.
dc.contributor.author Веремчук, А.
dc.date.accessioned 2023-05-02T07:07:37Z
dc.date.available 2023-05-02T07:07:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Хом’як О. А. Інноваційні технології навчання дітей з особливими освітніми потребами / О. А. Хом’як, А. Веремчук // Збірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. - 2021. - Вип. 1(15). - С. 71-78. en_US
dc.identifier.issn 2706-6258
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3578
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі здобуття життєвих компетентностей дітьми з особливими освітніми потребами. Зазначено, що для системної реалізації засад інклюзивного навчання, національне законодавство було приведене у відповідність до міжнародних норм і стандартів, однак для організації інклюзивного освітнього середовища важливо створити відповідні умови у закладі освіти. Встановлено, що особлива роль у роботі з дітьми, котрі потребують додаткової освітньої підтримки, належить інноваційним технологіям. The article is devoted to the problem of obtaining vital competencies in need of additional educational support. It is noted that inclusive education in Ukraine is an innovative educational process and, at the same time, one of the international obligations. Changes in domestic legislation gave a significant impetus to the development of inclusive education in our country. For systemic implementation, the principles of inclusive training the national legislation was brought into line with international norms and standards, however, and for the organization of an inclusive educational environment, it is important for the establishment of appropriate conditions in the institution of education. It has been confirmed that special role in working with children with special educational needs belongs to the innovative technologies. It is determined that technologies of inclusive education are structural elements of a holistic pedagogical system and are divided into technology of individualization of the educational process, technology of joint teaching in the inclusive class, technology of overcoming educational and behavioural difficulties, and technology of adaptation of the educational environment. The introduction of these technologies will provide development and self-development of the student's personality with special educational needs, will contribute to the disclosure of their potential opportunities, attracting all students to one or another type of work during the lesson, diversify the forms and methods of teaching the educational material, the successful implementation of the individual attendance of the student, which requires additional educational support. It is proved that the system of inclusive education is a complex process that requires a society to be patient and aware of importance and common interest. The result of the introduction of this system is the realization of the rights of children to get education and increase the social level of the country as a whole. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Збірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи en_US
dc.relation.ispartofseries 013;Початкова освіта
dc.subject інклюзія en_US
dc.subject інклюзивна освіта en_US
dc.subject технології інклюзивної освіти en_US
dc.subject діти з особливими освітніми потребами en_US
dc.subject індивідуалізація освітнього процесу en_US
dc.subject спільне викладання в інклюзивному класі en_US
dc.subject подолання навчальних і поведінкових труднощів en_US
dc.subject адаптація освітнього середовища en_US
dc.subject освітнє середовище en_US
dc.subject inclusion en_US
dc.subject inclusive education en_US
dc.subject technologies of inclusive education en_US
dc.subject children with special educational needs en_US
dc.subject individualization of educational process en_US
dc.subject joint teaching in the inclusive class en_US
dc.subject overcoming educational and behavioural difficulties en_US
dc.subject adaptation of the educational environment en_US
dc.subject educational environment en_US
dc.title ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ en_US
dc.title.alternative INNOVATIVE TECHNOLOGIES OF TEACHING CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу