Короткий опис(реферат):
Статтю присвячено проблемі формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів до використання арт-терапевтичних технологій в освітньому середовищі закладів дошкільної освіти та Нової української школи. Відзначено, що професійна неготовність вихователів, учителів і викладачів закладів вищої освіти до роботи в умовах інклюзії спричинена недоліками традиційної системи вищої освіти. Для успішного впровадження інклюзивної освіти на тлі інтенсивних змін у різних сферах суспільного життя вища освіта України повинна оптимізувати перехід до нової парадигми освіти – інноваційної, згідно з якою підготовка педагогів до реалізації завдань інклюзивного навчання ґрунтована
на компетентнісних засадах. Визначено, що широке впровадження інклюзивної освіти є однією з найбільш важливих та цінних за своїми наслідками реформ педагогічної галузі. Інклюзивна освіта в Україні є інноваційним освітнім процесом і водночас одним з міжнародних зобов’язань. Зміни у вітчизняному законодавстві дали значну рушійну силу в розвитку інклюзивної освіти України. Зважаючи на задеклароване, дитина з особливими потребами може вільно обрати освітній заклад, у будь-якому з них педагог повинен бути готовим прийняти дитину, включити її у розвивальне середовище і забезпечити якісним рівнем освіти. Тому від сформованості інклюзивної компетентності майбутніх педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти залежить успішність адаптації дитини в освітньому просторі. Визначено, що невіддільним складником інклюзивної компетентності педагога є здатність використовувати у професійно-педагогічній діяльності широкий спектр інноваційних технологій і підходів до дітей з особливими освітніми потребами: здоров’язбережувальні і корекційно-розвивальні,
арт-зняття психічних бар’єрів у навчанні.
Доведено, що застосування арт-терапевтичних, альтернативних освітніх технологій, заснованих на активному використанні в освітньому процесі різновидів мистецтва, дає змогу простежити важливість послідовного творчого розвитку і ґрунтовної творчо-спрямованої професійної підготовки сучасного вихователя закладу дошкільної освіти та вчителя початкової школи.