dc.contributor.author |
Хом’як, О. А. |
|
dc.contributor.author |
Красовська, О. О. |
|
dc.contributor.author |
Міськова, Н. М. |
|
dc.contributor.author |
Krasovska, O. О. |
|
dc.contributor.author |
Miskova, N. M. |
|
dc.contributor.author |
Khomiak, О. А. |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-02T07:30:01Z |
|
dc.date.available |
2023-05-02T07:30:01Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Красовська О. О. Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів до використання арт-терапевтичних технологій в освітньому середовищі ЗДО та НУШ / О. О. Красовська, Н. М. Міськова, О. А. Хом’як // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. - 2020. - № 2. - С. 106-111. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2522-4360 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3579 |
|
dc.description.abstract |
Статтю присвячено проблемі формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів до використання арт-терапевтичних технологій в освітньому середовищі закладів дошкільної освіти та Нової української школи. Відзначено, що професійна неготовність вихователів, учителів і викладачів закладів вищої освіти до роботи в умовах інклюзії спричинена недоліками традиційної системи вищої освіти. Для успішного впровадження інклюзивної освіти на тлі інтенсивних змін у різних сферах суспільного життя вища освіта України повинна оптимізувати перехід до нової парадигми освіти – інноваційної, згідно з якою підготовка педагогів до реалізації завдань інклюзивного навчання ґрунтована
на компетентнісних засадах. Визначено, що широке впровадження інклюзивної освіти є однією з найбільш важливих та цінних за своїми наслідками реформ педагогічної галузі. Інклюзивна освіта в Україні є інноваційним освітнім процесом і водночас одним з міжнародних зобов’язань. Зміни у вітчизняному законодавстві дали значну рушійну силу в розвитку інклюзивної освіти України. Зважаючи на задеклароване, дитина з особливими потребами може вільно обрати освітній заклад, у будь-якому з них педагог повинен бути готовим прийняти дитину, включити її у розвивальне середовище і забезпечити якісним рівнем освіти. Тому від сформованості інклюзивної компетентності майбутніх педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти залежить успішність адаптації дитини в освітньому просторі. Визначено, що невіддільним складником інклюзивної компетентності педагога є здатність використовувати у професійно-педагогічній діяльності широкий спектр інноваційних технологій і підходів до дітей з особливими освітніми потребами: здоров’язбережувальні і корекційно-розвивальні,
арт-зняття психічних бар’єрів у навчанні.
Доведено, що застосування арт-терапевтичних, альтернативних освітніх технологій, заснованих на активному використанні в освітньому процесі різновидів мистецтва, дає змогу простежити важливість послідовного творчого розвитку і ґрунтовної творчо-спрямованої професійної підготовки сучасного вихователя закладу дошкільної освіти та вчителя початкової школи. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Запорізький національний університет |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
013;Початкова освіта |
|
dc.subject |
інклюзивна компетентність |
en_US |
dc.subject |
майбутні педагоги |
en_US |
dc.subject |
арт-терапевтичні технології |
en_US |
dc.subject |
діти з особливими освітніми потребами |
en_US |
dc.subject |
inclusive competence |
en_US |
dc.subject |
future teachers |
en_US |
dc.subject |
children with special educational needs |
en_US |
dc.subject |
arttherapeutic technologies |
en_US |
dc.subject |
дошкільна освіта |
en_US |
dc.subject |
інклюзивна освіта |
en_US |
dc.title |
ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗДО ТА НУШ |
en_US |
dc.title.alternative |
FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE FUTURE TEACHERS TO THE USING OF ART THERAPEUTIC TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF PRESCHOOL INSTITUTION AND NUS |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |