Короткий опис(реферат):
Статтю присвячено дослідженню забезпечення наступності в роботі педагогів у інклюзивному
середовищі закладу дошкільної освіти та Нової української школи. Відзначено, що у сучасному світі
право на освіту є одним із фундаментальних прав, прописаних у Всесвітній декларації про права
людини, а також у різних міжнародних і національних конвенціях і законодавчих актах, і більшість
високорозвинених країн світу забезпечують доступ до освіти дітям з особливостями психофізичного
розвитку і здоровим дітям на однакових умовах. Україна також обрала вектор у напрямі вирішення цієї
проблеми й активно впроваджує інклюзивну освіту на всіх освітніх рівнях. Визначено, що, інтенсивно
реалізовуючи на практиці основні засади та підходи, інклюзія ставить перед середовищем закладу
дошкільної освіти та Новою українською школою багато складних питань і нових завдань, а саме
важливість забезпечення наступності в реалізації інклюзивної освіти двох суміжних освітніх ланок,
яка повинна зберігатися для забезпечення неперервності здобуття людиною освіти. Наступність в
освіті необхідна для створення єдиного освітнього процесу, що логічно продовжується від дитячого
садка до школи. Цей процес допомагає досягти цілісного розвитку особистості. Виявлено, що під
час навчання у всіх дітей формуються базові компетентності – вміння, знання та навички, необ-
хідні для подальшого навчання та життя загалом. У дошкільному віці вихователі закладу дошкільної
освіти починають розвивати у дітей допитливість, ініціативність, відповідальність, креативність,
навички комунікації. Ці навички є особливо важливими для дітей з особливими освітніми потребами,
початкова освіта спирається на них і поглиблює їх. Забезпечення наступності та перспектив-
ності між дошкільною і шкільною ланками освіти за сучасних реалій є дуже важливим, особливо для
дітей, котрі потребують додаткової освітньої підтримки. Доведено, що діяльність закладів освіти
щодо забезпечення наступності в навчанні дітей з особливими освітніми потребами має здійснюватися педагогічними колективами закладу дошкільної освіти та Новою українською школою спільно
і системно. Об’єднані зусилля педагогічних колективів закладів дошкільної та загальної середньої
освіти та батьківської громадськості забезпечить психологічно виважений та успішний для дитини
перехід із попереднього рівня (дошкільна освіта) на наступний (початкова освіта).
The article is devoted to the study of the issue ensuring continuity the work of teachers in the inclusive
environment of preschool institution and New Ukrainian school. It is noted that in the modern world the right to
education it is one of the fundamental rights enshrined in the Universal Declaration of Human Rights, as well as
in various international and national conventions and legislation, and most highly developed countries provide
access to education for children with mental and physical disabilities and children on equal terms. Ukraine has
also chosen a vector to solve this problem and is actively implementing inclusive education at all educational
levels. It is determined that intensively implementing the basic principles and approaches in practice, inclusion
poses many complex issues and new challenges to the environment of preschool institution and New Ukrainian
school, namely the importance of ensuring continuity in the implementation of inclusive education of two
related educational units, which should be maintained to ensure continuity education. Continuity in education
is necessary to create a single educational process that logically continues from kindergarten to school. This
2020 р., № 73, Т. 1.
77
process helps to achieve holistic personality development. It was found that during learning all children form
basic competencies – skills, knowledge and abilities that are necessary for further learning and life in general.
At the preschool age, educators of ZDO begin to develop children’s curiosity, initiative, responsibility, creativity,
communication skills. These skills are especially important for children with ASD and primary education builds
on them and deepens them. Ensuring continuity and prospects between preschool and school education in
today’s realities is very important, especially for children in need of additional educational support. It is proved
that the activity of educational institutions to ensure continuity in the education of children with SEN should be
carried out by the pedagogical teams of environment of preschool institution and New Ukrainian school jointly
and systematically. The combined efforts of the teaching staff of preschool and general secondary education
institutions and the parent community will ensure a psychologically balanced and successful transition for the
child from the previous level – preschool education, to the next – primary education.