Abstract:
Спостереження та спеціальні дослідження засвідчують, що на зростання кількості негативних явищ в учнівському середовищі впливає відсутність в закладах загальної середньої освіти чітко налагодженої системи превентивного виховання. Превентивне виховання не відбувається автоматично, воно потребує систематичної, цілеспрямованої й організованої роботи, вимагає якісно нового підходу до підготовки майбутніх психологів. На нашу думку, однією з важливих складових успіху превентивного виховання є реалізація особистісно орієнтованого підходу в роботі з учнями підліткового віку, адже саме тоді в учнів виховується вміння спостерігати за собою, аналізувати перебіг своїх думок і переживань, співставляти з ними свої вчинки; саме тоді інтенсивно розвивається прагнення до самоствердження, з’являється хворобливе переживання неуспіху, зростає роль самооцінки і регуляції поведінки. У процесі превентивного виховання обов’язково беруться до уваги особливості соціального розвитку особистості.