Abstract:
Оновлення, реформування та удосконалення системи дошкільної освіти, наповнення її змісту новими смислами, зумовлює пошук та актуалізує необхідність вивчення історичної спадщини та наповнення новим сенсом ідей педагогів минулого. Серед різноманітних інноваційних концепцій, які поширені в сучасній освітній практиці дошкілля, найбільш виразною і цілісною є педагогіка Фрідріха Фребеля і наш науковий інтерес пов’язаний з вивченням можливостей залучення потенціалу універсальних ідей німецького педагога в освітній процес сучасного закладу дошкільної освіти. Педагогічний пошук шляхів розкриття закономірностей буття привів Ф. Фребеля до ігрової розвивальної методології, що ґрунтується на використанні спеціальних інструментів – конструкторів.