dc.description.abstract |
Актуальність громадянської освіти зумовлена процесом становлення України як незалежної суверенної демократичної держави. Беручи до уваги події останніх десятирічь, які відбулись в нашій державі («Помаранчева революція», «Революція гідності», криваві події на Майдані, окупація російською федерацією Криму, повномасштабне вторгнення росії в Україну), проблема громадянської компетентності дітей і молоді сьогодні набуває загальнодержавного масштабу. Це підтверджують державні документи: Конституція України, Закон України «Про освіту», Концепція розвитку громадянської освіти в Україні, Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді та інші, в яких визначені мета і основні завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота. Важливу роль у цьому плані відіграють всі ланки системи освіти загалом і початкова зокрема, адже в молодшому шкільному віці закладаються основи демократичної ментальності, формуються поняття про права і обов’язки людини, громадянина, розвивається здатність до критичного мислення, уміння відстоювати свої права, інтереси, переконання, усвідомлювати власні обов’язки та виявляти толерантність до поглядів інших людей, керуватися у вияві соціальної активності демократичними принципами. |
en_US |