dc.contributor.author |
Юськович-Жуковська, В. |
|
dc.contributor.author |
Yuskovych Zhukovska, V. |
|
dc.contributor.author |
Ясінський, А. |
|
dc.contributor.author |
Yasinskiiy, А. |
|
dc.contributor.author |
Лотюк, Ю. |
|
dc.contributor.author |
Lotyuk, Y. |
|
dc.contributor.author |
Соловей, Л. |
|
dc.contributor.author |
Soloveі, L. |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-31T12:22:53Z |
|
dc.date.available |
2023-05-31T12:22:53Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Юскович-Жуковська В. Технології VR/AR для E-Learning / В. Юскович-Жуковська, А. Ясінський, Ю. Лотюк, Л. Соловей // Вісник Хмельницького національного університету. - 2023. - № 2. - С. 323-328. |
en_US |
dc.identifier.uri |
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3712 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена аналізу новітніх інформаційних технологій, процесу віртуалізації світового освітнього простору та впровадженню технологій віртуальної та доповненої реальності в навчальний процес закладів вищої освіти. Виявлено та охарактеризовано взаємозв’язок між реальним та віртуальним освітнім середовищем. |
en_US |
dc.description.sponsorship |
The article is devoted to the analysis of the latest information technologies, the process of virtualization of the world educational space and the introduction of virtual and augmented reality technologies into the educational process of higher education institutions. The relationship between the real and virtual educational environment is identified and characterized. Mastery of modern information and communication technologies (ICT) is a prerequisite for a digital society. Modern students are a network generation for which the electronic way of receiving educational information is a component of their life. ICT has become their usual everyday tool, and e-learning gives them access to global educational resources and improves the quality of the educational process as a whole. In e-education, all educational content is presented only in electronic form. A feature of the development of higher education is the use of the latest advances in ICT and the emergence of a new environment - virtual, which transforms the traditional system of higher education into electronic. In many countries around the world, e-learning has become an integral part of modern education. Ukrainian higher education institutions are also moving towards e-learning as one that aims to acquire in-depth professional competencies and knowledge. Virtual reality technologies challenge researchers to increase access to the practical application of these technologies in solving professional problems. |
en_US |
dc.publisher |
Вісник Хмельницького національного університету |
en_US |
dc.subject |
інформаційні технології |
en_US |
dc.subject |
цифрові компетентності |
en_US |
dc.subject |
e-learning |
en_US |
dc.subject |
віртуальна реальність |
en_US |
dc.subject |
доповнена реальність |
en_US |
dc.subject |
цифровий освітній простір |
en_US |
dc.subject |
інтернет-середовище |
en_US |
dc.subject |
information technology |
en_US |
dc.subject |
digital competences |
en_US |
dc.subject |
e-learning |
en_US |
dc.subject |
virtual reality |
en_US |
dc.subject |
augmented reality |
en_US |
dc.subject |
digital educational space |
en_US |
dc.subject |
Internet environment |
en_US |
dc.title |
ТЕХНОЛОГІЇ VR/AR ДЛЯ E-LEARNING |
en_US |
dc.title.alternative |
VR/AR TECHNOLOGIES FOR E-LEARNING |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |