dc.contributor.author |
Budz, I. F. |
|
dc.contributor.author |
Будз, І. Ф. |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-19T08:02:19Z |
|
dc.date.available |
2023-06-19T08:02:19Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Budz I. F. Worldwide tendencies in gifted education development / I. F. Budz // Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у XXI столітті : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (10 листоп. 2022 р., м. Рівне) / Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. акад. Степана Дем`янчука. – Львів – Торунь : Liha-Pres, 2022. – С. 113-116. |
en_US |
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.5281/zenodo.8032258 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.36059/978-966-397-278-7-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3823 |
|
dc.description.abstract |
Developing an ideal system of Gifted Education has been remaining the urgent question for the last decades of the current and past centuries. Despite great efforts put to improve the models of identification, school provision, teacher training in Great Britain and the USA, gifted children often are neglected, not referred, remain untested and left behind. Moreover, teachers still have no opportunities to be properly trained to make needs of gifted children. There are a lot of countries all over the world where the legislation on Gifted Education does not work or simply absent. |
en_US |
dc.publisher |
Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука; Українсько-польське наукове видавництво «Liha-Pres» |
en_US |
dc.subject |
Developing |
en_US |
dc.subject |
Education development |
en_US |
dc.subject |
система освіти обдарованих |
en_US |
dc.subject |
система освіти |
en_US |
dc.subject |
обдаровані діти |
en_US |
dc.subject |
підготовки вчителів у Великій Британії та США |
en_US |
dc.title |
WORLDWIDE TENDENCIES IN GIFTED EDUCATION DEVELOPMENT=СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ОБДАРОВАНОСТІ |
en_US |
dc.title.alternative |
Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 10 листопада 2022 року) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |