Abstract:
Розвивати соціальну й громадянську компетентності на уроках історії дозволяє досить численна тематика, присвячена розвитку та утвердженню правових демократичних держав у світі. Осягнути
цінність демократичних ідеалів, таких як відповідальність, рівність, права людини, повага до різноманіття, повага до людської гідності, дозволяє вивчення тоталітаризму ХХ ст. як режиму-антиподу
демократії. Щоб уроки, присвячені вивченню тоталітарних систем СРСР, нацистської Німеччини, фашистської Італії зробити якомога інтерактивними, доцільно підкріпити їх фрагментами медіа продукції
того часу. Таким чином, перед педагогом постає можливість ефективно розвинути ще й інформаційно-цифрову компетентність, яка передбачає інформаційну й медіаграмотність і є також однією з ключових концепцій НУШ. Мета статті – дослідити запропоновані в методичній літературі методики використання медійних джерел у вивченні феномену тоталітаризму в старшій школі.