Короткий опис(реферат):
Статтю присвячено розкриттю характеристик творчості як основи інноваційної діяльності майбутнього педагога, а також висвітленню практичного досвіду формування творчих якостей майбутніх педагогів дошкільної освіти у процесі їх підготовки до інноваційної діяльності. Відзначено, що одним із пріоритетів сучасної освіти є орієнтація на підготовку педагога інноваційного типу, здатного реалізовувати стандарти освіти, впроваджувати в освітній процес нові технології, творчо вирішувати професійні проблеми. Встановлено, що творчість – це атрибутивна ознака інноваційної особистості, основний спосіб її самовираження й існування, що реалізується в інноваційній діяльності. Інноваційна діяльність педагога невіддільна від творчості, оскільки вона забезпечує генерацію нових ідей, результатом реалізації яких є інновації. Творчість й інноваційну діяльність об’єднує їх суб’єкт – інноваційна особистість, яка є рушійною силою перетворень усіх сфер життєдіяльності суспільства. В авторському підході інноваційна діяльність педагога дошкільної освіти – це комплексна багатофункціональна творча діяльність, яка спрямована на інноваційний розвиток і підвищення якості дошкільної освіти, становлення майбутнього педагога як активного суб’єкта змін і інновацій, здатного до самостійної ініціації і реалізації інноваційної діяльності.
Підготовка майбутнього педагога дошкільної освіти до інноваційної професійної діяльності повинна ґрунтуватись на знаннях педагогічної інноватики і педагогічної творчості, полягати в актуалізації його особистісних якостей і творчих здібностей, які мотивують його на свідомий професійний розвиток та готовність до створення і впровадження педагогічних новацій у навчання і виховання дошкільнят. Ефективним засобом стимулювання творчого потенціалу студентів та формування їх готовності до інноваційної діяльності є проблемні лекції, пошукові семінари, ділові та рольові ігри, навчальні проєкти, різні види творчих завдань: складання схем, моделей на основі отриманої інформації, написання есе, розробка різних видів дитячої діяльності творчого характеру (ігор, конструювання, художнього моделювання тощо).
The article is devoted to the characteristics of creativity as a basis for the future teacher’s innovative activity. The practical experience of forming the creative qualities of future preschool teachers in the process of their
training for innovative activity in conditions of higher education institution is highlighted as well. It is pointed out
that one of the priorities of modern education is the orientation on the training of a teacher of innovative type,
capable to realize the standards of education, to introduce new technologies in the educational process, to
solve professional problems creatively. It is established that creativity is an attribute of an innovative personality,
the main way of his/her self-expression and existence, which is realized in innovative activity. Teacher’s
innovative activity is inseparable from creativity because it provides the generation of new ideas, the result
of which is innovation. Creativity and innovative activity are united by their subject, that is the innovative
personality, which is the driving force behind the transformation of all spheres of society’s life. According to
the authors’ approach, innovative activity of a preschool teacher is a complex multifunctional creative activity
aimed at innovative development and improvement of preschool education quality, formation of a future teacher
as an active subject of change and innovation, capable to independent initiation and realization of innovation.
The training of a future preschool teacher for innovative professional activity should be based on
the knowledge of pedagogical innovation and pedagogical creativity, and should consist in actualization of his/
her personal qualities and creative abilities, which motivate him/her to conscious professional development
and willingness to create and introduce pedagogical innovations in the education and upbringing of preschool
children. Effective means of stimulating students’ creative potential and shaping their readiness for innovative
activity are facilitated by problem lectures, search seminars, business and role-playing games, educational
projects, various types of creative tasks: drawing up schemes, models based on the information obtained,
writing essays, developing various types of children’s creative activities (games, designing, art modelling, etc.).