Короткий опис(реферат):
У статтi зроблено акцент на творчому мовленнєвому розвитку дітей за допомогою казкотерапії. Обґрунтовано основний принцип казко-терапії. Проаналізовано термін «казкотерапія» у працях вітчизняних та зарубіжних учених. Виокремлено та конкретизовано функції казкотерапії: діагностичну, прогностичну, терапевтичну. Описано особливості сприймання казки дитиною. Обґрунтовано основні прийоми роботи з казкою. Наведено методику роботи з казкою на прикладі «казкового банку життєвих ситуацій». = The article emphasizes the creative speech development of children with the help of fairy tale therapy. The basic principle of fairy tale therapy is substantiated. The term «fairy tale therapy» in the works of domestic and foreign scientists is analyzed. The functions of fairy tale therapy are singled out and concretized: diagnostic, prognostic, therapeutic. Features of perception of a fairy tale by the child are described. The basic methods of working with a fairy tale are substantiated. The method of working with a fairy tale on the example of a «fairy tale bank of life situations» is given.