00 DSpace/Manakin Repository

Інтеграційне вивчення історико-літературних монографічних тем у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Овдійчук, Л. М.
dc.contributor.author Оvdiichuk, L. M.
dc.date.accessioned 2023-10-03T10:20:24Z
dc.date.available 2023-10-03T10:20:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Овдійчук Л. М Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури / Л. М. Овдійчук // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. Серія «Філологія». - Переяслав : Я. М. Домбровська, 2020. - Вип. 32. - С. 66-78. en_US
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4199
dc.description.abstract This article reveals the features of integrated study of historical and literary monographic topics in the process of the future teachers of Ukrainian language and literature professional training. On the basis of analytical-synthetic and comparative methods of analysis of scientific works the main aspects of interdisciplinary integration at the content and activity levels are clarified. It is proved that historical and literary monographic topics are fundamentally important in the course of the history of literature, but they are insufficiently elaborated from the theoretical and methodological point of view. The author of the article defined the basic principles of integration study of historical and literary monographic topics by students of the speciality of the Ukrainian language and literature at the level of content with the following disciplines “Philosophy”, “History and Culture of Ukraine”, “Psychology”. To implement interdisciplinary integration, a graphical systematizer in the form of a synchronous universal table-matrix “Historical Age: social-political, scientific, literary and artistic phenomena” is proposed. The article represents the study of the monographic topic “Ivan Franko. Life and Creative Works” and its components: biography, general overview of creativity, study of individual works by integrating into the traditional educational process of the latest technologies: multimedia presentations with algorithmic support for their viewing. en_US
dc.publisher Теоретична і дидактична філологія en_US
dc.subject historical monographic topics en_US
dc.subject literary monographic topics en_US
dc.subject interdisciplinary integration at the content level en_US
dc.subject future teachers of the Ukrainian language and literature en_US
dc.subject integration at the activity level en_US
dc.subject algorithm for viewing multimedia presentations, en_US
dc.subject integration and literary competence en_US
dc.subject історико-літературні монографічні теми en_US
dc.subject вчителі української мови та літератури en_US
dc.subject міждисциплінарна інтеграція en_US
dc.subject інтеграція на діяльнісному рівні en_US
dc.subject алгоритм перегляду мультимедійних презентацій en_US
dc.subject інтеграційно-літературознавча компетентність en_US
dc.title Інтеграційне вивчення історико-літературних монографічних тем у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури en_US
dc.title.alternative Integration study of historical and literary monographic topics in the process of future the teachers of the ukrainian language training en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу