Короткий опис(реферат):
У статті розкрито важливість теоретико-літературних курсів, зокрема, дисциплін «Вступ до літературознавства» і «Теорія і практика аналізу художнього твору» в процесі літературознавчої підготовки майбутніх учителів української мови та літератури. Авторка визначила теоретико-методичні засади мистецького контексту аналізу художнього твору на інтеграційній основі під час вивчення предмета «Теорія і практика аналізу художнього твору» студентами II курсу спеціальності «Українська мова і література». Дослідниця обґрунтувала такі методологічні підходи: інтеграційний, студентоцентрований, компетентнісний та репрезентувала апробовану методику аналізу художнього твору через мистецький контекст на засадах інтеграції під час опрацювання теми «Оноре де Бальзак, роман Шагренева шкіра» та телефільм «Шагренева шкіра» Алена Берлінера.
Методичним забезпеченням слугували авторські мультимедійна презентація «Оноре де Бальзак як особистість» та завдання в GOOGLE-form «Бальзак як особистість» і «Бальзак_Шагренева шкіра»_Берлінер». Науковиця додала методичний коментар щодо формування завдань та застосування стратегій критичного мислення: «товстих і тонких» запитань, критичного читання. У статті проаналізовано виконані завдання за мотиваційно-ціннісним, когнітивно-рефлексивним, креативно-діяльнісним критеріями. На основі опрацьованих даних доведено, що в підготовці майбутнього вчителя української мови і літератури інтеграційний аналіз художнього тексту із застосуванням мистецького контексту є ефективним, оскільки позитивно впливає на формування загальних і професійних компетентностей, зокрема інтеграційно-літературознавчої компетентності, предметних результатів навчання, на ціннісних орієнтирів, кругогляду. Це дає підстави для апробації авторської методики у ЗВО, які готують бакалаврів за спеціальністю «Українська мова та література». = The article reveals the importance of theoretical and literary courses, in particular disciplines “Introduction to Literary Criticism” and “Theory and Practice of the Artistic Work Analysis” in the process of literary criticism training of the future teachers of Ukrainian language and literature. The author determined theoretical and methodical principles of the artistic context of the artistic work analysis on integration basis during the study of the subject “Theory and Practice of the Artistic Work Analysis” by the students of the second year of education of the specialty Ukrainian language and literature. The researcher substantiated the following methodological approaches: integration, student centered,
competent and represented the tested methods of the artistic work analysis through the artistic context on the basis of integration during development of the topic “Honore de Balzac, the Novel Shagreen Leather” and Alen Berliner, the Telefilm “Shagreen Leather”. The multimedia presentation “Honore de Balzac as a Personality” the tasks in GOOGLEForm “Balzac as a Personality” and “Balzac_Shagreen Leather”_Berliner” served as the methodical provision developed by the author. The scientist added the methodical comment concerning formation of tasks and application of critical thinking strategies: “thick and thin” questions, critical reading. The article analyzes the fulfilled tasks of such criteria: motivational-value, cognitive-reflexive, creative-activity. On the basis of the developed data, the author proved that in the future teacher of Ukrainian language and literature training, the integration analysis of the artistic text with usage of artistic context is effective, because it positively affects the formation of general and professional competencies, in particular integration-literary criticism competence, subject outcomes of learning, valuable guidelines, mental outlook. It gives grounds for approbation of the author’s technique in higher educational institutions which train the bachelors in the specialty “Ukrainian language and literature”.