Короткий опис(реферат):
У статті розкрито особливості інтеграційного вивчення курсу «Фольклор» у процесі підготовки
майбутніх учителів української мови і літератури. Виокремлено інтеграційно-літературознавчу компетентність та форми, засоби, методи її формування. Репрезентовано види міждисциплінарної інтеграції: зовнішньопредметну та внутрішньопредметну. Зовнішньопредметна інтеграція відбувається через залучення знань із суміжних гуманітарних наук: історії і культури України та дисциплін літературознавчого циклу «Вступ до літературознавства», «Історія української літератури». Виявлено, що міжмистецька інтеграція можлива у процесі сприймання і розуміння фольклорних творів з графікою, музикою, живописом. іншими видами мистецтв. У статті окреслено інтеграцію на діяльнісному рівні, яка відбувається через упровадження у традиційний навчальний процес стратегій критичного мислення, ІКТ; поєднання форм навчання: навчальної та позанавчальної діяльності; шляхом дистанційного навчанням з аудиторним; навчальної та науково-дослідницької краєзнавчої діяльності. Представлено авторську методику інтеграційного вивчення курсу «Фольклор» і доведено, що знаннєвий та діяльнісний
компоненти взаємодіють, формуючи у майбутніх учителів української мови та літератури інтеграційно-літературознавчу компетентність.
The article reveals the features of the integrative study of the Folklore course in the process of training
future teachers of Ukrainian language and literature. It singles out the integrative literary competence as well as forms, means, and methods of its development. There are two different types of interdisciplinary integration presented in this article: interdisciplinary and intradisciplinary. The interdisciplinary integration takes place through the involvement of knowledge from the related humanities: history and culture of Ukraine as well as disciplines of the literary studies cycle, namely Introduction to Literary Studies, History of Ukrainian Literature. It is revealed that inter-artistic integration is possible within the process of perception and understanding of folklore works in combination with graphics, music, painting, and other arts. The article outlines the integration at the activity level, which occurs through the introduction of critical thinking strategies and ICT into the traditional educational process, combination of different forms of education, namely educational and extracurricular activities, distance learning with classroom lessons, learning and researching the folklore. The author presents her method of integrative study of the Folklore course and proves that the cognitive and activity components interact and develop the integrative literary competence in future teachers of Ukrainian language
and literature.