00 DSpace/Manakin Repository

МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ) = THE METHODOLOGY FOR FORMING LINGUISTIC PERSONALITY OF SENIOR PUPILS AT UKRAINIAN LESSONS (SPECIALIZATION LEVEL)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Груба, Т. Л.
dc.contributor.author Hruba, T. L.
dc.date.accessioned 2023-10-11T13:27:13Z
dc.date.available 2023-10-11T13:27:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Груба Т. Л. Методика формування мовної особистості старшокласника на уроках української мови (профільний рівень) : автореф. дис. на здобуття наук. наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та метод. навч. (укр. мова)" / Т. Л. Груба. - Київ, 2019. - 41 с. en_US
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4225
dc.description.abstract У дослідженні узагальнено вагомі теоретичні й прикладні досягнення української та світової лінгводидактики , філософії, психології, психолінгвістики з проблеми формування мовної особистості учнів старших класів .У роботі подано авторську методику навчання, яка охоплює форми організації навчання (стандартні й нестандартні уроки), методи, засоби професійно орієнтованого навчання; з’ясовано сутність і змістові характеристики таких лінгводидактичних термінів, як «мовна особистість учня профільної школи», «освітній простір учня профільних класів», «комунікативно-жанровий підхід», які супроводжено авторськими дефініціями; уточнено сутність базових понять дослідження: «особистість у гуманістичній парадигмі», «компетентнісно орієнтований урок української мови»; виокремлено теоретичні концепти компетентнісного підходу до навчання української мови в профільній школі; визначено й описано характерологічні особливості мовної особистості учня профільних класів, мотиви й цінності цього міждисциплінарного феномена; з’ясовано психологічні чинники й лінгводидактичні засади формування мовної особистості учнів старшої школи на уроках української мови (профільний рівень); розкрито лінгводидактичний потенціал самостійної роботи, технологій формування мовної особистості учнів старших класів на уроках української мови. За результатами експериментально-дослідного навчання підтверджено ефективність запропонованої методики формування мовної особистості старшокласників на уроках української мови (профільний рівень). In the research, substantive theoretical and applied achievements of Ukrainian and foreign Linguodidactics, Philosophy, Psychology and Psycholinguistics on the issue of forming a linguistic personality of senior pupils is generalized. In the thesis, a linguistic personality of a pupil of a specialized school is construed as a subject of the educational process in which this subject is ascribed a social role with particular functions and which is ready to acquire social perspectives and possesses knowledge, social-and-communicative experience, skills for self-actualization and selfexpression as well as assertion by means of the Ukrainian language. A linguistic personality of a pupil of a specialized school is characterized by a number of indicators and qualities, namely, an ability to respond to speech-and-communicative social requirements and challenges; the responsibility for one’s own speech actions; formed social and cognitive-pragmatic incentives and needs, which create an impulse for one’s speech activities; formed key and subject competencies; a stable system of values; an urge for self-improvement and self-education; a high level of speech consciousness; a developed linguistic ability and aptitude; a linguistic feeling and flair; an ability to identify oneself as a concerned representative of one’s own nation; a developed linguistic resilience and meaningful speech behaviour; formed skills of adequate response to verbal aggression. Basing on the content and social orientation, the following incentives of a linguistic personality of specialized schools graduates are distinguished, notably cognitive (educational-and-cognitive, pragmatic-and-cognitive) and social. en_US
dc.publisher Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка en_US
dc.relation.ispartofseries 13.00.02;теорія та методика навчання (українська мова)
dc.subject мовна особистість учня en_US
dc.subject профільна школа en_US
dc.subject освітній простір en_US
dc.subject комунікативно-жанровий підхід en_US
dc.subject особистість en_US
dc.subject особистість у гуманістичній парадигмі en_US
dc.subject теоретичні концепти en_US
dc.subject компетентнісний підхід до навчання en_US
dc.subject українська мова en_US
dc.subject мотиви мовної особистості en_US
dc.subject цінності мовної особистості en_US
dc.subject технології навчання української мови en_US
dc.subject профільні класи en_US
dc.subject самостійна робота en_US
dc.subject учні старших класів en_US
dc.subject linguistic personality of a pupil of a specialized school en_US
dc.subject educational environment en_US
dc.subject communicative-and genre approach en_US
dc.subject personality in a humanistic paradigm en_US
dc.subject autonomous work of senior pupils en_US
dc.title МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ) = THE METHODOLOGY FOR FORMING LINGUISTIC PERSONALITY OF SENIOR PUPILS AT UKRAINIAN LESSONS (SPECIALIZATION LEVEL) en_US
dc.title.alternative автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук en_US
dc.type Other en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу