Abstract:
Ефективність освітнього процесу в школі, особистісний розвиток його учасників багато в чому визначається вмінням вчителя створювати та підтримувати комфортний клімат як невід‘ємну частину сучасного безпечного освітнього середовища, яке неминуче реагує на будь-які зовнішні негативні впливи.
В останні роки, коли відзначається посилення проблем у політичній та соціально-економічній сферах, проблема агресивної поведінки молоді проявляється дуже різнопланово: від словесних образ до нанесення серйозної шкоди психічному і фізичному здоров‘ю, тому ризик загрози психологічної безпеки залишається високим. Жорстоке поводження з боку оточуючих виявляється причиною багатьох психологічних проблем, які можуть вплинути на різні сфери життя людини. Значну частину свого життя молоде покоління проводить у школі, тому найважливішу роль в забезпеченні психосоціальної безпеки грають керівники закладів освіти, вчителі, класні керівники, психологи, соціальні педагоги. Забезпечення психосоціальної безпеки в закладі загальної середньої освіти стає першочерговим завданням.