DSpace Repository

СУЧАСНИЙ ПРИРОДНИЧИЙ МУЗЕЙ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ=UNIVERSITY MODERN NATURAL MUSEUM

Show simple item record

dc.contributor.author Шикула, Р. Р.
dc.contributor.author Shykula, R. R.
dc.date.accessioned 2024-01-15T10:50:40Z
dc.date.available 2024-01-15T10:50:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Шикула Р. Р. Сучасний природничий музей закладу вищої освіти / Р. Р. Шикула // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2019. - Вип. 2(22). - С. 117-183. en_US
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4613
dc.description.abstract У статті досліджено роль сучасного природничого музею закладу вищої освіти у підвищенні якості навчально-освітнього процесу. Розкрито цілі та завдання природничого музею університету: збирати, зберігати, вивчати, популяризувати і експонувати в освітніх, просвітницьких і наукових цілях матеріальні об’єкти навколишнього природного середовища. Визначено, що природничий музей еволюціонує разом із розвитком науки та виробничих технологій. Обґрунтовано здатність музею як соціокультурного інституту вирішувати завдання, які визначаються політикою держави у освітньо-науковій сфері. The main mission of the Natural History Museum at the university is to complement the virtual reality in the perception of scientific information provided by museum facilities, because the museum, while performing the functions of an educational center, updates the content of education (natural in particular) in terms of its modernization. The analysis of the considered problem, showed its complexity, breadth and lack of study, pointed out the contradictions and insufficient systematic researches in the field of scientific, educational, socio-cultural, developing components of the museum, which influences the formation of the natural competence of the students of the university. In particular, the goals, trends, strategies of development of modern museums at universities and their role in science education have not been identified; no theoretical studies have been conducted and methodological foundations for the design of the system and methodology for the development of natural competence by museums have not been developed; development technologies are not presented; their role is not defined; approaches to systematic construction of natural education at regional level have not been developed; programs developed by scholars and practitioners are poorly focused on the use of the natural history museum's educational environment at the university in the professional training of future natural science teachers. en_US
dc.publisher ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» en_US
dc.subject means of museum pedagogy en_US
dc.subject modern natural history museum en_US
dc.subject history museum en_US
dc.subject museum pedagogy en_US
dc.subject University Museum en_US
dc.subject exhibit en_US
dc.subject exposition en_US
dc.subject professional training en_US
dc.subject засоби музейної педагогіки en_US
dc.subject музейна педагогіка en_US
dc.subject сучасний природничий музей en_US
dc.subject музей en_US
dc.subject музей закладу вищої освіти en_US
dc.subject експонат en_US
dc.subject експозиція en_US
dc.subject фахова підготовка en_US
dc.title СУЧАСНИЙ ПРИРОДНИЧИЙ МУЗЕЙ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ=UNIVERSITY MODERN NATURAL MUSEUM en_US
dc.title.alternative Збірник наукових праць en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account