dc.contributor.author |
Kisiołek, A. S. |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-08T09:06:18Z |
|
dc.date.available |
2024-02-08T09:06:18Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Kisiołek A. S. Advertising in the internet as a marketing tool of higher education institutions / A. S. Kisiołek // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2018. - Вип. 2(20). - С. 51-59. |
en_US |
dc.identifier.uri |
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4676 |
|
dc.description.abstract |
В статті показано, що сучасні заклади вищої освіти, щоб витримати сильний тиск конкуренції, змушені вести активну маркетингову діяльність. Наведено результати досліджень використання обраних інструментів інтернет-реклами польськими закладами вищої освіти. Визначено основні інструменти інтернет-реклами, що використовуються польськими закладами вищої освіти: традиційні банери і подібні форми (скайскрепер, білборд та інші засоби нестандартних розмірів), спонсорство інтернет-сервісів і активність в соціальних мережах. = In order to handle competitive pressure, modern higher education
institutions are forced to engage actively in marketing activities. The aim of this article is to present the results of the study of the use of the selected online marketing tools by higher education institutions in Poland. The article draws on the results of the survey carried out by the author as well as the review of the literature. For the purpose of the study, the basic online marketing tools used by the Polish schools were the following: traditional banners and their derivative forms (eg., skyscrapers, billboards, other non-standard sized media), website
sponsoring as well as various activities in the Social Media. Further research in the field should allow for both the changing forms of e-advertisement and the strategic dimension of the increasingly digitised sector of higher education marketing. |
en_US |
dc.publisher |
ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» |
en_US |
dc.subject |
онлайн-маркетинг |
en_US |
dc.subject |
електронний маркетинг |
en_US |
dc.subject |
реклама в інтернеті |
en_US |
dc.subject |
маркетинг освітніх послуг |
en_US |
dc.subject |
вища освіта |
en_US |
dc.subject |
online marketing |
en_US |
dc.subject |
e-marketing |
en_US |
dc.subject |
Internet advertisement |
en_US |
dc.subject |
marketing of higher education institutions |
en_US |
dc.subject |
marketing of educational services |
en_US |
dc.subject |
higher education |
en_US |
dc.title |
ADVERTISING IN THE INTERNET AS A MARKETING TOOL OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS |
en_US |
dc.title.alternative |
Збірник наукових праць |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |