00 DSpace/Manakin Repository

ADVERTISING IN THE INTERNET AS A MARKETING TOOL OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kisiołek, A. S.
dc.date.accessioned 2024-02-08T09:06:18Z
dc.date.available 2024-02-08T09:06:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Kisiołek A. S. Advertising in the internet as a marketing tool of higher education institutions / A. S. Kisiołek // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2018. - Вип. 2(20). - С. 51-59. en_US
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4676
dc.description.abstract В статті показано, що сучасні заклади вищої освіти, щоб витримати сильний тиск конкуренції, змушені вести активну маркетингову діяльність. Наведено результати досліджень використання обраних інструментів інтернет-реклами польськими закладами вищої освіти. Визначено основні інструменти інтернет-реклами, що використовуються польськими закладами вищої освіти: традиційні банери і подібні форми (скайскрепер, білборд та інші засоби нестандартних розмірів), спонсорство інтернет-сервісів і активність в соціальних мережах. = In order to handle competitive pressure, modern higher education institutions are forced to engage actively in marketing activities. The aim of this article is to present the results of the study of the use of the selected online marketing tools by higher education institutions in Poland. The article draws on the results of the survey carried out by the author as well as the review of the literature. For the purpose of the study, the basic online marketing tools used by the Polish schools were the following: traditional banners and their derivative forms (eg., skyscrapers, billboards, other non-standard sized media), website sponsoring as well as various activities in the Social Media. Further research in the field should allow for both the changing forms of e-advertisement and the strategic dimension of the increasingly digitised sector of higher education marketing. en_US
dc.publisher ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» en_US
dc.subject онлайн-маркетинг en_US
dc.subject електронний маркетинг en_US
dc.subject реклама в інтернеті en_US
dc.subject маркетинг освітніх послуг en_US
dc.subject вища освіта en_US
dc.subject online marketing en_US
dc.subject e-marketing en_US
dc.subject Internet advertisement en_US
dc.subject marketing of higher education institutions en_US
dc.subject marketing of educational services en_US
dc.subject higher education en_US
dc.title ADVERTISING IN THE INTERNET AS A MARKETING TOOL OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS en_US
dc.title.alternative Збірник наукових праць en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу