DSpace Repository

THE ROLE OF THE INTERNET IN THE MARKETING STRATEGIES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN POLAND

Show simple item record

dc.contributor.author Kisiołek, A. S.
dc.contributor.author Eng, Ph. D.
dc.date.accessioned 2024-02-16T13:24:17Z
dc.date.available 2024-02-16T13:24:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Kisiołek A. S. The role of the internet in the marketing strategies of higher education institutions in Poland / A. S. Kisiołek, Ph. D. Eng // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2015. - Вип. 2(14). - С. 108-118. en_US
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4730
dc.description.abstract У статті представлено фон, на якому відбувались системні зміни у вищій освіті Польщі з 1990 року. Особливий акцент зроблено на створенні абсолютно нового, відмінного від колишніх парадигм, ринку освітніх послуг. Охарактеризовано попит на освітні послуги з 2013/2014 навчального року з урахуванням конкуренції між ВНЗ і необхідності маркетингового управління, вихідним пунктом якого є, в першу чергу, стратегія розвитку та маркетингова стратегія ВНЗ. Охарактеризовано Інтернет як елемент маркетингової діяльності польських ВНЗ. Представлено результати досліджень, що стосуються ролі Інтернету в маркетингових стратегіях ВНЗ в Польщі. // The article presents the background of the systemic changes that the higher education in Poland has been subjected to since 1990. Special emphasis is placed on the fact of creation of an entirely new market of educational services, different from the previously known paradigms. Next, the demand for educational services since the academic year 2013/2014 is characterised, where the competition between higher education schools as well as the need for marketing management, the latter based on the development strategy and the individual marketing strategy of a given school, are highlighted. The Internet is considered an element of marketing activities undertaken by the Polish higher education institutions. Additionally, the research results including the results regarding the role of the Internet in the marketing strategies of these institutions are presented. en_US
dc.publisher ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» en_US
dc.subject маркетинг ВНЗ en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject управління ВНЗ en_US
dc.subject маркетингова стратегія en_US
dc.subject інтернет-маркетинг en_US
dc.subject вища освіта en_US
dc.subject marketing of higher education institutions en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject higher education school management en_US
dc.subject marketing strategy en_US
dc.subject e-marketing en_US
dc.subject higher education en_US
dc.title THE ROLE OF THE INTERNET IN THE MARKETING STRATEGIES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN POLAND en_US
dc.title.alternative Збірник наукових праць en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account